کد خبر: ضرورت-ارائه-گزارش-وزارت-بهداشت-از-روند
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۰۶

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست تا مجلس را از روند بررسی پرونده کلینیک سینا اطهر و اقدامات این وزارتخانه برای پیشگیری از بروز حوادث مشابه مطلع کند.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر نمکی

وزیر محترم بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اهدای سلام و آرزوی قبولی طاعات

همانگونه که مستحضرید، ایمنی تجهیزات پزشکی این روزها موضوعی در تراز امر درمان بوده و حوادثی از قبیل آنچه سابقا در کلینیک سینا اطهر تهران و اکنون در بیمارستان ابن الخطیب بغداد اتفاق افتاد، می‌تواند موجب آثار زیانبار حیثیتی و تلفات گسترده انسانی گشته و نظام سلامت را با خسارات جبران‌ناپذیر چند وجهی آنهم در بحبوحه درگیری با کرونا و جهش های سریع آن مواجه نماید.

یقینا این مهم مدنظر جنابعالی بوده و دستورات لازم جهت تضمین ایمنی سخت افزار‌های سیستم سلامت بخصوص سیلندرهای قابل اشتعال در مراکز درمانی و کاربری مناسب ساختمان‌ها و مراکز خصوصی و دولتی و رعایت کلیه ضوابط داده شده است. ضمن اعلام آمادگی برای همکاری مستدعی است دستور فرمایید این کمیسیون را از آخرین نتایج بررسی پرونده " سینا اطهر " و نیز اقدامات آن وزارت در راستای پیشگیری از وقوع حوادث مشابه مطلع نمایند.

مزید توفیقات جنابعالی را از بارگاه الهی خواهانم

دکتر حسینعلی شهریاری

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha