کد خبر: ضرورت-اجراي-مصوبه-هاي-ستاد-ملي-در-برگزا
۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۴۲
ضرورت اجراي مصوبه هاي ستاد ملي در برگزاري مراسم عزاداري ماه محرم

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور؛ بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم گفت: مديران استاني ملزم به اجرای مصوبه‌های ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا هستند.

استاندار قم با اشاره به تشكيل کارگروه عزاداری متشکل از سازمان‌های ذیربط و هیات های عزاداری در ذیل ستاد استانی کرونا افزود: اين ستاد موظف است بطور مستمر جلساتي را برگزار و مصوبه‌های ستاد ملی کرونا را به اقتضای شرایط استان عملیاتی کند.

سرمست برگزاري جلسات کارگروه مذکور را مورد توجه قرار داد وخاطرنشان كرد: در صورت نیاز به اتخاذ تصمیمات استانی کمیته‌هایی ذيل اين كارگروه تشكيل شوند.

وی در ادامه با ضروری دانستن معرفی همیاران سلامت بعنوان رابط هیات های مذهبی گفت: کمیته نظارتی نيز باید فعال شود که علاوه بر نظارت‌های بهداشتی در هیات های مذهبی، کار اطلاع رسانی عزاداران حسینی را نیز انجام دهد.

سرمست همچنين با اشاره به اجرای طرح هر خانه یک حسینیه گفت: استفاده از این شیوه برای عزاداری از سوی مسئولان توصیه می‌شود

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت قرار گیری اقدامات شهرداری قم برای برپایی آیین‌های عزاداری در چارچوب دستورالعمل های بهداشتی تصریح کرد: از شهرداری انتظار داریم بیش‌ازپیش در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی افکار عمومی اهتمام داشته باشد، تا بدون داشتن تجمع یک فضای معنوی را به نمایش بگذاریم.

سرمست با اشاره به اهمیت همکاری آموزش‌وپرورش با هیات های عزاداری استان گفت: آموزش‌وپرورش در زمینه واگذاری محیط‌های آموزشی به هیئات در چارچوب ضوابط تعیین‌شده عمل نماید و پروتکل‌ها و موارد حقوقی را نیز اعمال نماید.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود تلاش بانک‌های استان برای تحقق دولت الکترونیک به‌منظور ارائه خدمت به مشتریان را ضروري دانست و بیان کرد: بانک‌های قم باید بیش از گذشته به سمت الکترونیکی کردن خدمات و فعالیت‌های خود حرکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha