کد خبر: صید-تجاری-ماهیان-خاویاری-در-سال-۲۰۲۱-مم
۱۳ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۲۸
صید تجاری ماهیان خاویاری در سال ۲۰۲۱ ممنوع شد

به گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اعلام این مطلب گفت: در نشست مجازی اخیر این کمیسیون، نمایندگان پنج کشور ساحلی دریای خزر بار دیگر ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری را برای جلوگیری از انقراض این گونه ارزشمند آبزی به تصویب رساندند.

مختار آخوندی افزود: ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری در دریای خزر از سال ۲۰۱۰ آغاز شده و قرار است کشورهای عضو کمیسیون حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده دریای خزر، آثار ممنوعیت صید این گونه ماهی را بررسی و نتایج را اعلام کنند.

وی با بیان این که صید تجاری ماهیان خاویاری در دریای خزر بر اساس این تصمیم همچنان قاچاق محسوب می شود، اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت از منابع آبزیان سازمان شیلات و نیروهای دریایی و مرزبانی ناجا با متخلفان صید ماهیان خاویاری مطابق قانون برخورد می کنند.

آخوندی درباره صید غیر مجاز ماهیان استخوانی در دریای خزر نیز گفت: متاسفانه در مورد ماهیان استخوانی صید غیر مجاز در استان های شمالی کشور صورت می گیرد و این به معنای دست دراز کردن در جیب صیادان تعاونی هایی است که با مجوز و در زمان های تعیین شده از سوی سازمان شیلات به امر صید می پردازند.

وی عواملی همچون درآمد کم، بیکاری و نبود شغل را از دلایل ورود برخی از افراد به رودخانه ها و دریای خزر برای صید غیر مجاز عنوان کرد.

 مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران بیان داشت: صید غیر مجاز صیدی است که افراد بدون مجوز و بدون رعایت زمان و مکان تعیین شده از سوی سازمان شیلات و با ابزارها و روش های ممنوع شده، کار صید را انجام می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha