کد خبر: صنعت-هسته-ای-یکی-از-پیشران-های-موثر-برای
۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۱۹

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از  خانه ملت، دکتر محمدباقر قالیباف  رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه ۹ بهمن ماه) از روند فعالیت‌های هسته‌ای در مجتمع غنی‌سازی شهید علی محمدی (فردو) بازدید کرد.

قالیباف در حاشیه بازدید از سایت هسته‌ای فردو و در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب و شهدا گفت: امام (ره) جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت لذا نتیجه این شد که امروز شاهد احیای مجدد اسلام و عزت در جامعه اسلامی هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز برای بنده به عنوان شهروند و خادم مردم روز خوشحال‌کننده و افتخارآمیزی بود که از سایت فردو بازدید کردم. این مجموعه معنی قوی شدنی که رهبر انقلاب آن را مایه افتخار و عزت ایران و اسلام می‌دانند را نمایان کرده است لذا یاد شهدای صنعت هسته‌ای را گرامی می داریم و از همه کسانی که به صورت گمنام در این مسیر زحمت کشیدند و اجرشان در پیشگاه خداوند برای آخرت ذخیره است، قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: بازدید امروز از سایت فردو در راستای وظیفه نظارت میدانی مجلس و بررسی زمانبندی اجرای قانون مصوب اخیر مجلس مبنی بر رفع تحریم‌ها انجام شد.

قالیباف گفت: وظیفه خود می‌دانم از طرف همه نمایندگان از دولت عزیز تشکر کنم که انصافا در اجرای این قانون لحظه‌ای درنگ نکردند و در بیان و عمل امروز شاهد بودم مرحله به مرحله اجرای قانون انجام شده است؛ همچنین از سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه که گام‌های جدی و اساسی در این مسیر برداشتند، تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به همه مردم نوید می‌دهم اگر بحث غنی‌سازی 20 درصد مبتنی بر 120 کیلو در سال بود، این رقم در کمتر از یک ماه به حدود 17 کیلو غنی‌سازی رسیده که از زمانبندی نیز جلوتر است.

وی اظهار کرد: همچنین بحث نصب سانتریفیوژهای IR2M  نیز مسیر خودش را طی کرده و بخش‌های از آن نصب و بخش‌های دیگر در حال انجام است لذا از همه متخصصان تلاشگر در این عرصه تقدیر می‌کنم.

قالیباف بیان کرد: برای برداشتن گام جدی در راستای پیشرفت کشور نیازمند پیشران‌هایی در حوزه‌های مختلف مسائل صنعتی، کشاورزی و اقتصادی هستیم؛ صنعت هسته‌ای مطمئنا یکی از پیشران‌های موثر است زیرا این صنعت ترکیبی از فناوری و سایر رشته‌های علمی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی در صنعت هسته‌ای گامی برمی‌داریم این معناست که این صنعت می‌تواند پشتیبانی برای نیازهای ما در حوزه سلامت و درمان به خصوص رادیو داروها، روش های تشخیص و نیز سایر حوزه های حیاتی و مرتبط بخش درمان باشد.

قالیباف ادامه داد: در حوزه کشاورزی نیز توجه به صنعت هسته ای می‌تواند در افزایش تولید، حفظ و نگهداری محصولات کشاورزی برای ذخیره سازی و صادرات کمک کند؛ لذا اگر دشمن محکم ایستاده و نمی‌خواهد کشورمان دارای چنین فناوری و بنیه علمی در صنعت هسته‌ای باشد، ریشه در آن دارد که از ایران قوی، با استعداد، عالم و دانا ناراحت است.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی با مصوبه‌ای که در ارتباط با رفع تحریم‌ها داشت، نشان داد برای طی شدن این مسیر مصمم است.

وی گفت: تمام اقدامات در چارچوب برجام و مبتنی بر مواد 36 و 37 است؛ 1+5 به تعهداتشان عمل نکردند لذا هیچ وظیفه‌ای نداریم به تعهداتی که آنها عمل نکردند، پایبند باشیم.

قالیباف افزود: در این قانون پیش‌بینی شده هر موقع آنها به تعهداتشان عمل کنند و شاهد رفع عملی تمام تحریم‌ها، برطرف شدن مشکلات فروش نفت، محدودیت‌های بانکی، تجارت، واردات و صادرات باشیم، و این موارد به روال خودشان بازگردند، قانون به دولت اجازه می‌دهد   گزارش آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند و در آن صورت مجددا بر اساس مواد 36 و 37 برجام به تعهدات‌مان عمل می کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دشمنان مطمئن باشند که ما مصمم بر اجرای قانون مذکور هستیم تا شاهد رفع تحریم‌ها به طور کامل باشیم؛ صنعت هسته‌ای کمک می‌کند گام مهمی در جهت خنثی‌سازی تحریم‌ها برداریم.

وی ادامه داد: صنعت هسته‌ای کمک می‌کند در بخش‌هایی مانند صنایع پیشرو، فولاد، نفت، نانو، کشاورزی و ... به خودکفایی برسیم لذا این صنعت در رفع و خنثی‌سازی تحریم‌ها اثرگذار است.

قالیباف خاطر نشان کرد: باید با مواضع و اقدام واحد به گونه‌ای پیش رویم که مردم در آینده بتواند از آسایش و آرامش بیشتری برخوردار باشند و شاهد ایرانی قوی همراه با امنیت، شادابی، عزت و عاقبت‌بخیری باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha