کد خبر: صدور-مجوز-مصرف-اضطراری-برای-واکسن-پاست
۹ تیر ۱۴۰۰، ۸:۰۰
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر سعید نمکی در حاشیه بازدید از طرح ادغام خدمات طب ایرانی در نظام شبکه در مرکز بهداشت شهرستان اردکان، اظهار داشت: مدتی بود که پرونده اجازه مصرف اضطراری واکسن پاستور در کمیسیون قانونی مطرح بود. در فاز سوم مطالعات بالینی این واکسن حدود ۴۴ هزار نفر در کوبا و ۲۴ هزار نفر در ایران تحت بررسی بالینی قرار گرفتند.
وی افزود: یزد یکی از استانهایی بود که در مطالعه فاز سه مطالعات بالینی پاستور مشارکت داشت و خوشبختانه با گذراندن مراحل لازم و اقناع متخصصین و کارشناسان ما در سازمان غذا و دارو کمیسیون مربوطه، دومین واکسن ملی هم به مجموعه واکسن های کشور پیوست و این خبر بسیار خوشی برای مردم ایران از سرزمین آفتاب یزد است.
وزیر بهداشت گفت: امروز بازدیدی از طرح ادغام طب ایرانی در نظام شبکه که از یکسال پیش در اردکان آغاز شده، داشتیم. در این طرح، توصیه ها و آموزش های لازم توسط بهورزان و کارشناسان بهداشتی به مردم ارائه و از ظرفیت های شیوه صحیح زندگی در ایران قدیم و طب سنتی استفاده می شود که چگونه با تحرک کافی و اصول تغذیه ای، زندگی کنند.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در این طرح، آموزش های لازم با استفاده از مبانی طب ایرانی جهت پیشگیری از بیماری های عفونی و غیرعفونی به مردم ارائه می شود. خوشبختانه یک کار پژوهشی ارزشمند توسط همکاران پزشک ما در این منطقه آغاز شده و امیدوارم که این طرح آزمایشی بتواند در استانهای دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha