کد خبر: صدای-سکته-مغزی-را-بشنویم؛فلج-صورت،فلج
۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۴۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «فریبا مرادی» با بیان اینکه در کشور ما روزانه نزدیک به ۳۰۰ مورد سکته مغزی رخ می دهد، توضیح داد: سکته مغزی هنگامی اتفاق می افتد که یک لخته خونی سبب انسداد شریان خون رسان به مغز می شود و یا یک رگ خونی مغز پاره شده و خونرسانی به بخشی از مغز مختل می شود.

او از شایعترین نشانه های سکته مغزی به احساس بی حسی یا فلج ناگهانی در یک طرف صورت و یا دست یا پای یک طرف بدن، کاهش ناگهانی بینایی، تاری دید در یک یا هر دو چشم، سردرد ناگهانی و غیرمعمول، سرگیجه، اختلال در قدرت و تعادل بدن و اختلال در صحبت کردن اشاره کرد.

دکتر مرادی با تاکید بر اینکه در صورت مشاهده هر یک از نشانه های یاد شده، به سرعت باید با اورژانس تماس گرفته شود تا بیمار به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل شود، یادآور شد: اگر زمان مناسب از دست داده شود، شرایط بیمار قابل درمان است.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر دانشگاه زمان طلایی برای اقدامات درمانی در سکته مغزی را سه ساعت نخست پس از بروز نخستین نشانه عنوان کرد.

این مقام مسوول در معاونت بهداشت دانشگاه اضافه کرد: با توجه به واقعیت های یاد شده و با هماهنگی سازمان جهانی سکته مغزی WSO) )، ۲۹ اکتبر هر سال میلادی برابر با هشتم آبان سال جاری، به نام روز جهانی سکته مغزی نامگذاری شده تا بهانه ای برای توجه بیشتر به این بیماری باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha