کد خبر: صادرات-523-میلیون-دلاری-به-افغانستان-از-س
۹ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۱۳
صادرات 523 میلیون دلاری به افغانستان از سیستان و بلوچستان

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا، حمید زادبوم، معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، از زیرساختهای گمرک و پایانه مرزی میلک واقع در مرز افغانستان بازدید بعمل آورد.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان در این بازدید گفت: بازارچه مرزی میلک در جوار رودخانه مرزی مشترک پریان و در نزدیکی شهر زرنج افغانستان در سال 1370 در زمینی به مساحت 90 هزار متر مربع ایجاد گردیده است.

داود شهرکی گفت: مجتمع انبارها، 7 سوله به مساحت 3600 متر مربع، مجتمع تجاری با 52 غرفه، مجموعه اداری، دو باسکول 60 تنی از جمله تجهیزات این بازارچه می باشد.

وی افزود: رویکرد این بازارچه صادراتی است و کالاهایی از جمله مواد غذایی، لوازم خانگی،لوازم ساختمانی، آهن آلات، میوه و سیفی جات از این بازارچه با کشور افغانستان صادر می گردد.

شهرکی در ادامه گفت: کل صادرات استان از گمرکات و بازارچه های مرزی به کشور افغانستان طی 3 ماهه سالجاری به ارزش 232 میلیون و 803 هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته63 درصد افزایش داشته است و به استناد آمار ارائه شده می توان اشاره کرد ؛ با توجه به اینکه کل صادرات استان در 3ماهه سالجاری که به ارزش 369 میلیون دلار بوده 63 درصد صادرات استان به کشور افغانستان انجام گرفته است.

وی در پایان گفت: در سال 98 کالاهایی به ارزش 523 میلیون و 517 هزار دلار از استان سیستان و بلوچستان به افغانستان صادر شده که نسبت به سال 97 رشد 59 درصدی داشته و بیشتر این کالاها از طریق مرز میلک صادر گردیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha