کد خبر: صادرات-18-قلم-کالای-مازندران-به-روسیه
۵ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۳۹

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد حسین ‌زادگان در دیدار نماینده یک هلدینگ اقتصادی روسیه یا اشاره به اینکه مازندران دارای ظرفیت ها و زیرساخت‌های اقتصادی مناسبی هست، گفت: واحدهای خرد تولیدی استان محصولات با کیفیتی دارند که ظرفیت خوبی برای صادرات از سوی این هلدینگ‌ اقتصادی است.

نماینده دولت در استان با تاکید براینکه واحدهای تولیدی که تمایل به صادرات دارند باید استانداردهای کشور مقصد را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: ماهیان خاویاری و مرکبات ضمن اینکه دارای استاندارد لازم هستند، حجم تولید خوبی را نیز دارا هستند تا بخشی از نیازهای کشور روسیه تامین شود.

وی به نیاز چوب واحدهای سلولزی استان اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت های بزرگ و خوبی در حوزه تولید سیمان و لبنیات در استان فعال هستند که محصولات دارای استاندارد برای صادرات به روسیه را دارند.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه ۱۸ قلم کالای استان به روسیه صادر می‌شود، گفت: مجموعه تولید ماهیان خاویاری آقای اسلامی در جویبار در منطقه آسیا کم‌نظیر است و به زودی با راه اندازی پایانه صادراتی قابلیت های این مجموعه منحصربفرد افزایش خواهد یافت.

استاندار مازندران گل و گیاه و ماهیان قزل‌آلا را از دیگر محصولات صادراتی استان نام برد و افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تولید محصولات شیلاتی در سالجاری ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی در پاسخ به درخواست طرف روسی مبنی بر ساخت سیلو جهت واردات غلات در بندرامیرآباد و واردات گوشت گوساله نیز گفت: در واردات تابع دستورالعمل های دولت هستیم و در قبال صادرات کالاهای استان از سوی طرف روسی،‌حمایت های قانونی لازم را از نیازهای وارداتی این شرکت انجام خواهیم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha