کد خبر: شیوع-مجدد-ویروس-زیکا-در-کوبا
۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵
به گزارش گروه سلامت طبنا(خبرگزاری سلامت)، محققان موسسه اسکریپس از شناسایی شواهدی خبر داده اند که نشان می دهد ویروس مرگبار زیکا باز هم در کوبا در حال گسترش است. این مساله موجب نگرانی جامعه پزشکی آمریکا شده است، زیرا کوبا حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل میامی این کشور فاصله دارد و احتمال نفوذ ویروس زیکا به آمریکا هم وجود دارد.

به نظر می رسد ویروس زیکا از راه مسافرت های هوایی به کوبا منتقل شده باشد و با توجه به رفت و آمد برخی شهروندان کوبایی به صورت مخفی بین این کشور و آمریکا بیم آن می رود که ویروس مذکور به ایالات متحده هم منتقل شود.

ویروس زیکا اولین بار در سال ۲۰۱۵ در کشور برزیل مشاهده شد که این اولین مورد انتقال ویروس خطرناک مذکور به کشوری در قاره آمریکا بود. در آن زمان هزاران نفر به ویروس یادشده مبتلا شدند. این ویروس از طریق نیش پشه ای به نام آئدس انتقال می یابد و تشخیص آن از طریق آزمایش خون و ادرار یا بزاق دهان ممکن است.

ویروس زیکا در بسیاری از موارد علائم خاصی ندارد و همین مساله شناسایی آن را دشوار می سازد، اما گاهی علائمی شبیه به تب و قرمزی چشم و درد مفاصل در مبتلایان به این ویروس ظهور می کند.(فارس)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha