کد خبر: شیوع-بیماری-سالک-بین-آوارگان-در-اردوگا
۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۹:۱۶
شیوع بیماری سالک بین آوارگان در اردوگاه‌های ادلب سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از خبرگزاری اناتولی،شرایط نامناسب زندگی و عدم دسترسی به خدمات بهداشتی در اردوگاه‌های آوارگان سوری در ادلب که از حملات رژیم بشار اسد و حامیان آن گریخته‌اند، به شیوع بیماری سالک منجر شده است.

در این اردوگاه‌ها به دلایل مشکلات زیرساختی به ویژه باز ماندن درب چاه‌های فاضلاب و آسیب دیدن لوله‌های آن، میان آوارگان بیماری سالک شیوع یافته است.

محمد الابراهیم، یکی از این آوارگان که به همراه خانواده‌اش از حملات اسد و حامیانش گریخته و به اردوگاه «شام الخیر» پناه برده است در گفت‌وگو با خبرنگار «آناتولی» اظهار داشت که 7 نفر از اعضای خانواده‌اش به این بیماری مبتلا شده‌اند.

او گفت: وضعیت اردوگاه ما بسیار وخیم است. در این اردوگاه گودال آب کثیف و بوی بد وجود دارد. هفت نفر از اعضای خانواده‌ام به بیماری سالک مبتلا شده‌اند و کودکان بهبود نمی‌یابند.

او افزود: در این اردوگاه مرکز بهداشتی وجود ندارد و نگران شیوع این بیماری هستیم. نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم. نیاز به خدمات بهداشتی و دارو داریم.

ابراهیم مکی، پزشک اهل ادلب نیز گفت: کمبود دارو در این استان باعث شیوع بیماری سالک شده است.

مکی با اشاره به اینکه سالک یک بیماری شایع پوستی است، افزود: این بیماری بر اثر گزش جنس ماده نوعی پشه خاکی به انسان منتقل می‌شود. پس از شناسایی روند درمانی آن شروع می‌شود. کمبود دارو داریم. برای جلوگیری از این بیماری باید از حشره‌کش و موقع خواب از پشه‌ بند استفاده شده و درب چاه‌های فاضلاب مسدود شود.

گفتنی است سالک یا لیشمانیوز پوستی شایع‌ترین نوع بیماری پوستی لیشمانیاز است که بر اثر گزش جنس ماده نوعی پشه خاکی به انسان منتقل می‌شود. این بیماری واگیردار است و عامل این بیماری انگلی به نام لیشمانیا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha