کد خبر: شهید-سلیمانی-مشاور-آیت‌الله-سیستانی-د
۱۰ دی ۱۳۹۹، ۲۲:۵۴
شهید سلیمانی مشاور آیت‌الله سیستانی در صدور فتوای جهاد كفایی بود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم،سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء چهارشنبه دهم دی‌ماه از طریق ویدئوکنفرانس در وبینار علمی "نقش مقاومت اسلامی در دفاع از اماکن مقدسه شیعیان" به میزبانی دانشگاه ادیان و مذاهب، سخنرانی کرد.

مهندس «نصر الشَمَّری» موضوع سخنان خود را "نقش سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» در دفاع از حرم‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام در عراق" قرار داد و با یادآوری اوضاع اسفناک سوریه در همسایگی این کشور و سپس اشغال مناطق وسیعی از خاک عراق توسط تروریست‌های تکفیری، گفت: استان‌های بزرگی مانند "نینوا"، "صلاح‌الدین" و "الانبار" ظرف یک‌روز سقوط کردند و داعش سریع خود را به آستانه بغداد، نجف اشرف، استان کربلا رساند و سامرا هم به‌طور کامل محاصره شد.

وی ادامه داد: در آن وضعیت، حاج‌قاسم سلیمانی در شب سقوط موصل وارد عراق شد و طرحی دومرحله‌ای را پیاده کرد که در گام اول، خطر را از بغداد و نجف و کربلا دور کند و در گام بعدی، راهی برای رسیدن نیروهای محافظ به سامرا بگشاید تا فاجعه مصیبت‌بار سال ۲۰۰۶ (تخریب حرم مطهر) تکرار نشود.

سخنگوی نُجَباء با اشاره به جلسات متعدد شهید سلیمانی با فرماندهان مقاومت، مقامات دولتی و چهره‌های متنفذ عراق، خاطرنشان ساخت: حاج‌قاسم بود که با حضور در بیت مرجعیت و توضیح جزئیاتی کامل از شرایط حاکم، کمک کرد تا فتوای جهاد کفایی برای مقابله با داعش صادر شود.

الشَمَّری در ادامه، از وحشت عمومی که در آن ایام عراق را فراگرفته بود، فرار بسیاری از مسئولان دولتی از پایتخت، فروپاشی ارتش و نیروهای امنیتی، خالی شدن خزانه و انبارهای سلاح یاد کرد و افزود: در همان روزها سردار سلیمانی جلسه‌ای برگزار کرد و هشدار داد که نباید به بهانه این مشکلات اجازه بدهیم تا خطری عتبات مقدسه را تهدید کند.

وی ضمن اشاره به شجاعت حاج‌قاسم در عملیات جلوگیری از سقوط سامرا، اضافه کرد: او در آنجا بارها تا مرز شهادت پیش رفت و علاوه بر آنکه یک نظامی عالی‌رتبه و کارآزموده بود، شخصیت انسانی و عقیدتی‌اش باعث تقویت روحیه رزمندگان مدافع حرم شد.

به‌گفته معاون دبیرکل نُجَباء، در عملیات خونین "جرف الصخر" (که بعدها "جرف النصر" نامیده شد) نیز داعش آشکارا با شعار تخریب مراقد مقدس کاظمین، کربلا و نجف حمله می‌کرد؛ لذا حاج‌قاسم سلیمانی به‌طور مستمر به رزمندگان می گفت: شما اکنون مانند اصحاب امام حسین (ع) هستید و باید از حرم‌های مطهر دفاع کنید.

مهندس الشَمَّری در همین زمینه اظهار داشت: خودم از حاج‌قاسم شنیدم که می‌گفت "این جنگ، شریفترین جنگ است و من آماده‌ام در راه دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) به شهادت برسم". همینطور هم شد؛ با اقتدا به حضرت اباالفضل العباس (ع) دستانش قطع شد و در دفاع از حرم در این سرزمین تکه‌تکه شد.

وی در ادامه این سخنرانی ویدئویی، شهید سلیمانی را انسانی ذوب در اسلام و محبت اهل‌بیت (ع) توصیف کرد و افزود: همت حاج‌قاسم فراتر از ایران و عراق، به اندازه امت اسلامی بود. او خود را مدافع همه مسلمانان جهان می‌دانست.

سخنگوی رسمی نُجَباء با اشاره به صلابت، تدبیر و شهادت‌طلبی شهید سلیمانی، خاطرنشان ساخت: با حضور او در صحنه عملیات، مشکلات حل می‌شد و رزمندگان با سرعت و نیروی مضاعف به‌سمت میدان جنگ می‌شتافتند؛ زیرا می‌دیدند این ریش‌سفید محبوب، قبل از همه در خط مقدم ایستاده است.

مهندس «نصر الشَمَّری» در پایان تأکید کرد: اراده خداوند متعال چنین رقم خورد که این مجاهد بزرگ به آرزوی همیشگی‌اش یعنی شهادت برسد و با بذل خون خود، آثاری عظیم و ماندگار برجای بگذارد.

گفتنی است، آیت‌الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام، حجت‌الاسلام والمسلمین «نواب» رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، شیخ «نبیل الحلباوی» تولیت بارگاه حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها و حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی فرمانیان» معاون پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب، دیگر سخنرانان این وبینار علمی بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha