کد خبر: شهر-تهران-به-10-هزار-اتوبوس-جدید-نیاز-دار
۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۵۳
شهر تهران به 10 هزار اتوبوس جدید نیاز دارد

شهربانو امانی رییس کمیته تی او دی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به آخرین آمار خرید و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت: هم اکنون در تهران حدود 5 هزار دستگاه اتوبوس وجود دارد که بخشی از آن‌ها در مرز فرسودگی قرار دارد.

وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده ما در تهران حدود دو برابر ناوگان فعلی به اتوبوس احتیاج داریم. در ناوگان مترو نیز وضعیت مشابه است.

رییس کمیته تی او دی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما هم اکنون حدود هزار و 450 واگن مترو داریم، گفت: در افق طرح جامع حمل و نقل، به اندازه دو برابر این تعداد نیازمند واگن هستیم.

امانی تصریح کرد: چندی پیش ۶۰ دستگاه اتوبوس و 50 دستگاه مینی بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شدند و امروز نیز تعدادی اتوبوس و مینی بوس جدید اضافه شدند اما هنوز فاصله زیادی با شرایط مطلوب وجود دارد.

وی ادامه داد: به دلیل مشکلات اقتصادی و نوسانات ارزی طی سال های اخیر و هزینه‌های هنگفت سرمایه گذاری در حمل و نقل عمومی، شهرداری تهران به‌تنهایی قادر به توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیست.

رییس کمیته تی او دی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بر اساس قانون دولت تعهدات زیادی نسبت به توسعه حمل و نقل عمومی در شهر تهران دارد اما متأسفانه به آن‌ها عمل نمی‌کند. با این اتفاقات ضرورت تغییر در سیاست‌های موجود به سمت رویکرد "توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی" بیش از پیش احساس می شود.

امانی تاکید کرد: با اجرای TOD ضمن افزایش بازدهی حمل و نقل عمومی فعلی در شهر، از محل درآمدهای مناطق پیاده هم می‌توانیم حمل و نقل عمومی را نیز توسعه دهیم.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha