کد خبر: شهرهای-استان-گیلان-در-آستانه-وضعیت-قرم
۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۳۶

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی نژادارم ساداتی  با تایید خبر منتشر شده از سوی مسئولان حوزه سلامت استان گیلان مبنی بر تغییر وضعیت برخی شهرهای این استان از آبی به زرد از نظر شیوع کرونا در پی ورود حجم گسترده‌ای از مسافران نوروزی به این منطقه، گفت: با توجه به ورود حجم گسترده‌ای از مسافران نوروزی به گیلان و جابجایی مسافران باعث شده که شاهد رشد آمار مبتلایان به کرونا در این استان باشیم و اگر این شرایط تداوم یابد قطعا وضعیت شهرهای این استان قرمز خواهد شد.

مسافران باید هر چه سریعتر  استان گیلان را ترک کنند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: روز گذشته از 2 بیمارستان مرکز این استان بازدید کردم و وضعیت حاکی از تاثیر ورود این میزان افراد به این منطقه در رشد شیوع کرونا بود، چرا که تعداد زیادی از افراد به دلیل ابتلا به این بیماری در این بیمارستان‌ها بستری شده و حال تعدادی از آنها نیز وخیم است.

وی در ادامه در توصیه به مسافران نوروزی تصریح کرد: مسافران باید هر چه سریعتر  استان گیلان را ترک کنند، ضمن‎‌اینکه مسئولان نیز باید تمهیداتی جهت ممانعت از ورود مسافران جدید به این منطقه بیندیشند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: بی‌تردید ورود این میزان مسافر به زحمات کادر درمان برای کنترل بیماری کرونا خدشه وارد کرده و هزینه سنگینی نیز به حوزه سلامت کشور تحمیل می‌کند، بنابراین نباید برای ورود یک مسافر چند روزه، کل معادلات کنترل این بیماری در استان بهم بریزد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: مردم باید به تاکید مسئولان ستاد مقابله با بیماری کرونا توجه ویژه‌ای داشته باشند و سفر به استان گیلان را تعطیل کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با دلیل عدم اعمال ممنوعیت برای ورود مسافران نوروزی به استان گیلان برغم خبری که پایان سال گذشته در این مورد منتشر شده بود، یادآور شد: متاسفانه در ستاد مقابله با بیماری کرونا یک انسجام واحدی برای تصمیم‌گیری‌ها وجود نداشت و رییس جمهور و مسئولان این ستاد هر کدام دستور جداگانه‌ای پیرامون نحوه اعمال محدودیت برای سفرها صادر کردند و این دو گانگی‌ها قدرت تصمیم گیری را از مسئولان استان گرفت و در نهایت ورود مسافران به شهرها آزاد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha