کد خبر: شهرستان-نی-ریز-فارس-نارنجی-شد
۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳
شهرستان نی ریز فارس نارنجی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در فارس، رییس شبکه بهداشت و درمان نی ریز در این نشست با اشاره به افزایش موارد بستری گفت: مبتلایان بدحال بستری در بیمارستان شهدا، از گروه سالمندان باضعف سیستم ایمنی، افرادی با بیماری زمینه ای به ویژه مبتلایان به دیابت و پرفشاری خون و یا از کسانی هستند که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده و با شرکت در دورهمی و فضای بسته به نوع شدید این بیماری مبتلا شده اند.

دکتر «داور آل داود» به ضرورت تکمیل دوز سوم سالمندان و بیماران دیابتی تاکید کرد و از کارشناسان واگیر و ستاد شبکه خواست تا واکسیناسیون این گروه های پرخطر را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

او هم چنین تشدید نظارت های بهداشتی بر ادارات، مدارس و اصناف را به عنوان گروه هایی که بیشترین تعامل با مردم را دارند، در دستور کار کارشناسان بهداشت محیط قرار داد و افزود: وجود یک نسخه از کارت الکترونیک واکسن کارکنان و معلمان بایستی در محل کار در دسترس باشد و همچنین تزریق دز سوم این گروه ها با جدیت بررسی و پیگیری شود.

گفتنی است انتخاب پزشک معتمد جهت نامه بازگشت به مدارس دانش آموزان علائم دار با هدف سلامت بیشتر همکلاسیان، اعزام تیم واکسیناسیون سیار به کارخانجات و معادن زندان ها و عدم صدور پروانه کسب وکارت بهداشت برای اصنافی که دز سوم را نزده اند، از مصوبات این نشست بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha