شهرداری تهران برای ضدعفونی کردن وسایل حمل و نقل عمومی با مشکل مواجه است/ دولت در تامین مواد ضدعفونی کننده استاندارد اقدامی انجام نداده است

به گزارش خبرنگار شهری طبنا (خبرگزاری سلامت) مجید فراهانی در دویست و دومین جلسه شورای شهر با تاکید بر اینکه تلاش های زیادی به منظور پیشگیری از ویروس کرونا در شهر تهران انجام شده است، اظهار داشت: شهرداری تهران برای ضدعفونی مترو، تاکسی و اتوبوس ها به شدت با کمبود مواد ضدعفونی کننده مواجه است به همین دلیل به سازمان برنامه و بودجه کشور در این خصوص تذکر می دهم.

وی طی تذکری به دولت گفت: درخواست دارم تا جناب نوبخت تامین اعتبار کنند و هر چه زودتر اقلام ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی برای تاکسی و مترو و اتوبوس تهیه و در دسترس قرار بگیرد تا رانندگان این وسایل نقلیه بتوانند از حداقل امکانات بهره‌مند شوند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه به شدت با کمبود ماسک و دستکش برای پرسنل اتوبوسرانی و تاکسیرانی مواجه هستیم، عنوان کرد: در شهر تهران 6 هزار اتوبوس و هزار و 200 واگن مترو داریم که این ها شبانه ضدعفونی می شوند.

وی افزود: بر اساس اعلام سازمان اتوبوسرانی و شرکت بهره برداری مترو ذخیره مواد ضدعفونی کننده تمام شده و از موادی غیر استاندارد برای ضدعفونی کردن اتوبوس ها استفاده می شود.

رییس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران تاکید کرد: علی رغم پیگیری ها ، دولت در تامین مواد ضدعفونی کننده استاندارد برای شرکت بهره برداری مترو و اتوبوسرانی وظیفه خود را انجام نداده است.

فراهانی در ادامه ضمن نگرانی از وضعیت رانندگان تاکسی و اتوبوس تصریح کرد: این افراد به منظور دریافت ماسک، دستکش و وسایل حفاظت حداقلی از خودشان با مشکلاتی زیادی مواجه هستند، اگر ما نتوانیم به میزان لازم از این افراد محافظت کنیم در معرض آسیب جدی هستند و وسایل نقلیه آن ها نیز سبب انتقال ویروس می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha