کد خبر: شهرداران-احداث-پارک-بانوان-در-شهرهای-آ
۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۵۹
شهرداران احداث پارک بانوان در شهرهای آذربایجان غربی را در اولویت قرار دهند

به گزارش خبرگزاری سلامت آذربایجان غربی، آیدین رحمانی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات ایجاد پارک های بانوان و بازارچه های خود اشتغالی ویژه بانوان استان، با تاکید بر اهمیت ایجاد فضای مناسب با استاندارهای لازم برای تفریح بانوان در شهرهای مختلف استان، گفت: ضروری است شهرداران استان در سال جاری و سال آینده اعتبار ویژه ای را به ایجاد و احداث پارک های ویژه بانوان اختصاص دهند.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت ایجاد پارک های ویژه بانوان در استان، این موضوع در کارگروه زیربنایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب خواهد شد تا شهرداران استان برای احداث و ایجاد این پارک ها در شهرهای ستان ملزم شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد در شهرهایی که طرح تفصیلی شهری نیز در حال اجرا و مطالعه است، مشاور موظف خواهد بود تا ایجاد پارک های بانوان و بازارچه های خود اشتغالی ویژه بانوان را بصورت ویژه مد نظر داشته باشد.

آیدین رحمانی همچنین با تاکید بر اهمیت حمایت از اشتغال بانوان و بویژه اشتغال زنان سرپرست خانوار و ایجاد باراچه های مناسب برای عرضه محصولات و تولیدات آنان در شهرها، گفت: پیشنهاد می شود کارگروه ویژه ای با مشارکت دفتر امور بانوان استانداری ، شهرداری ، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد و راهکارهای مناسب و کاربردی برای ایجاد این نوع بازارچه ها در استان ارائه شود.

مدیرکل زنان و امور خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری کنگره ملی تجلیل از 17هزار زن شهیده، جانباز و آزاده در بهمن ماه، گفت: بر اساس مصوبه این کنگره حداقل یک معبر و یا یک مکان به نام زن شهیده در هر شهراستان نامگذاری و المان و یادمان زنان شهیده و ایثارگر در محیط شهری و روستایی شهرستان ها طراحی و اجرا گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha