کد خبر: شناسایی-547کودک-بازمانده-از-تحصیل
۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی از ایجاد مجمع حمایت کودکان بازمانده از تحصیل را در بهارستان علم و ادب  در آینده نزدیک خبرداد و تصریح کرد: بسیاری از کودکان به واسطه فقر مالی، باورهای غلط موجود در خورده فرهنگ ها، بی سرپرستی و یا بدسرپرستی درس و مدرسه را رها کرده و ترک تحصیل کرده‌اند.

وی؛ استفاده از ظرفیت خیرین را زمینه ساز شناسایی بیشتر و حضور مجدد کودکان بازمانده از تحصیل در کلاس درس دانست و  اظهار کرد: ارتقای سطح مهارت های این کودکان رویکرد دیگر آموزش و پرورش خراسان جنوبی در سال تحصیلی جدید است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی پایان با بیان اینکه آموزش و پرورش استان  به تنهایی نمی تواند در شناسایی، جذب و مهارت آموزی  کودکان بازمانده از تحصیل موفق باشد؛ ابراز داشت: برای حل مشکل این کودکان باید خیرین در قالب سازمانهای مردم نهاد پای کار بیایند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، عنوان کرد: این مجمع به  دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سراسر استان با معرفی و شناسایی  آموزش‌وپرورش، خدمات آموزشی و پرورشی در دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری از قبیل  تهیه لوازم‌التحریر، کیف و کفش ارائه خواهد داد.

واقعی، اجرایی شدن سند تحول بنیادین را راه‌کار حل مشکلات فرایند تعلیم و تربیت در استان دانست و تشریح کرد: کلیدی‌ترین و مهم‌ترین بخش سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش  نیروی انسانی و معلم است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به شرایط سخت استان پس از شیوع کرونا در عرصه های مختلف، یاد آور شد: در این شرایط جنگ تمام‌عیار اقتصادی، فرهنگی، اعتقادی و بیولوژیکی ای که نظام سلطه علیه مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته است، خادمین مردم در  آموزش‌وپرورش استان تلاش می‌کنند تا با حداقل امکانات ،بیشترین بهره‌وری را داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha