کد خبر: شناسایی-300-ژن-مختلف-در-ویروس-کرونا
۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۱
شناسایی 300 ژن مختلف در ویروس کرونا

ایرج خسرونیا متخصص بیماری‌های داخلی و فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به علائم جدید کووید 19 اظهار داشت: متاسفانه برخلاف روزهای اول که بسیاری معتقد بودند کووید 19 تنها سیستم تنفسی افراد را درگیر می‌کند امروز مراجعه بیماران با علائم مختلف، خلاف این گفته ها را نشان می‌دهد.

وی افزود: کووید 19 در حال حاضر همه سیستم‌های بدن را درگیر می‌کند و ممکن است هر روز بیمارانی با علائم مختلف به مراکز درمانی مراجعه کنند.

این متخصص بیماری‌های داخلی با تاکید بر اینکه همه بیمارنی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند باید به طور دقیق بررسی و معاینه شوند، گفت: باید از این افراد آزمایش خون گرفت و میزان دمای بدن آنها را با دقت تمام اندازه گیری کرد.

خسرونیا ادامه داد: با انجام تست های مختلف می توانیم نسبت به درمان بهتر بیمارانی که به کووید 19 مبتلا شده اند، اقدام کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا عوارض کووید  19 در بعضی از بیماران شدید تر است، گفت: بعضی از میکروبها در بدن افراد ضعیف تر هستند به همین دلیل داروهایی که مصرف می کنند از نظر ژنتیکی تاثیر کمتری در بدن این بیماران دارند.

این فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد در ادامه عنوان کرد: اگر بدن افراد مقاوم و جوان باشد عوارض بیماری کمتر خواهد بود.

خسرونیا با بیان اینکه به طور کلی تحقیقات نشان می دهد که ویروس کرونا 200 تا 300 ژن مختلف دارد، تاکید کرد: این ژن ها می توانند در بدن افراد مختلف تاثیر جداگانه ای داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به دلیل عمده مرگ ناشی از کووید ۱۹ افزود: مشکلات ریوی، قلبی و مغزی علت عمده مرگ بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا ویروس است.

 

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha