کد خبر: شناسایی-۳۴-مادر-باردار-مبتلا-به-کرونا-د
۳ آبان ۱۳۹۹، ۸:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در فارس، مجید اکبرزاده با بیان اینکه افراد شناسایی شده در بیمارستان بستری نیستند،گفت: آموزش‌های لازم خود مراقبتی ارائه شده و در بسیاری از موارد نیز ماما‌ها به منزل بیمار مراجعه کرده و وضعیت را کنترل می‌کنند.

 او عنوان کرد : در طول دوران بارداری سیستم ایمنی بدن مادران برای محافظت از جنین در حال رشد با سرعتی کمتر از حدطبیعی خودش کار می کند. این سرکوب سیستم ایمنی بدن زنان باردار را در برابر برخی بیماری ها مانند سرماخوردگی و آنفولانزا و بیماری های ویروسی در دوران بارداری و یا عوامل عفونت زا آسیب پذیرتر می کند. زنان در صورت بروز علائم در دوران بارداری باید استراحت زیادی داشته باشند و  مایعات بیشتری مصرف کرده و در صورت بروز تب به پزشک مراجعه کنند.

دکتر اکبرزاده با بیان اینکه مادران باردار باید دستوراتی را مانند سایر افراد جامعه جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ رعایت کنند، گفت: مادران باردار باید تا حد امکان در منزل بمانند، در اماکن عمومی ضمن استفاده مداوم از ماسک فاصله دومتری را با دیگران رعایت کنند، از حضور در تجمعات بپرهیزند و همچنین مادران بارداری که فرزند کوچک دارند، باید توجه خاصی داشته باشند؛ چراکه عفونت در کودکان خفیف و معمولا بی‌علامت است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مرودشت افزود : مادران باردار می‌توانند با انجام تمرینات بدنی سبک، راه رفتن در منزل و تحرک کافی، رعایت نکات ایمنی و اصول بهداشتی، تغذیه‌ای و حفظ آرامش به سلامت خود و جنین کمک کنند.

کدخبرنگار:41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha