کد خبر: شناسایی-یک-مورد-ابتلا-به-ویروس-کرونای-ا
۴ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۳۷

به گزارش خبرنگارخبرگزاری سلامت در فارس، دکتر وحید یگانه معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان  با اعلام خبر شناسایی یک مورد مثبت کرونای جهش یافته انگلیسی در این شهرستان اظهارداشت: شخص مبتلا که ساکن یکی از روستاهای اطراف لارستان است از طریق پرواز دبی به لار وارد شهرستان شد و تست منفی کرونا را نیز از کشور مبدا همراه داشت.

وی افزود: در فرودگاه از همه مسافران پروازهای خارجی تست تشخیص سریع کرونا گرفته می شود که این فرد نیز پس از انجام تست به عنوان مورد مثبت شناخته شد و به همین خاطر برای کسب اطمینان بیشتر از او آزمایش PCR نیز گرفته شد که نتیجه باز هم مثبت بود.

دکتر یگانه با بیان اینکه این پرواز مربوط به ۲۴ بهمن ۹۹ بود و شخص مبتلا نیز از همان زمان تاکنون بهمراه خانواده اش در قرنطینه کامل و با نظارت کادر درمان دانشکده علوم پزشکی قرار دارد، گفت: این بیمار در دبی واکسن کرونا نیز دریافت کرده بود و به علت ورود از کشور خارجی نمونه آزمایش او با هماهنگی وزارت به آزمایشگاه پاستور تهران ارسال شد..

وی با بیان اینکه مثبت بودن این شخص به کرونا محرز بوده گفت: آزمایشگاه پاستور و وزارت بهداشت امروز اعلام کرد که نمونه ارسالی از نوع کرونای جهش یافته انگلیسی است.

یگانه با بیان اینکه حال عمومی این بیمار خوب است، گفت: با نظارت دقیق و هوشمندی کارکنان بهداشت و درمان لارستان این فرد مبتلا به کرونای انگلیسی به موقع شناسایی و تحت مراقبت های درمانی قرار گرفته است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان تصریح کرد: با وجود تاکیدها و تصویب موارد سختگیرانه در ستاد کرونا در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک به عنوان مهمترین روش پیشگیری،اما هر روز شاهد برنامه ها و جشن های عروسی، مناسبت های مختلف دورهمی، مسافرت های غیر ضروری و عادی انگاری برخیمردم در مواجهه با این ویروس مرگبار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از عموم مردم می خواهم با توجه به افزایش نسبی آمار مبتلایان بطور جدی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از عادی انگاری در سطح جامعه پرهیز شود.

کدخبرنگار41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha