کد خبر: شناسایی-هزار-و-۶۱۴-فرد-مبتلا-به-دیابت-در
۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۵۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر، مسوول واحد بهبود تغذیه این شبکه گفت: اگر دیابت کنترل نشود و شاهد نوسان قند خون باشیم، فرد در معرض مشکلات ناشی از دیابت و بیماری کووید۱۹ قرار می ­‌گیرد، زیرا توانایی بدن برای مبارزه با عفونت کروناویروس کاهش می یابد.

سکینه ابراهیمی با تاکید بر اینکه رژیم غذایی افراد دیابتی مبتلا به کووید۱۹ باید با دقت بیشتری پیگیری شود، افزود: این افراد باید از مصرف قند‌های ساده مانند، کیک، شیرینی، بیسکوییت و آبمیوه ‌های صنعتی پرهیز کنند، همچنین نان و غلات مصرفی این افراد باید سبوس دار باشد.

او اضافه کرد: بشقاب غذای افراد دیابتی، شامل یک سوم سالاد و سبزی، یک سوم پروتئین و یک سوم غلات باشد و باید به این نکته توجه داشت که شب‌ ها از مصرف برنج پرهیز و بیشتر از غلات سبوس دار استفاده شود.

مسوول واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان مهر با اشاره به اینکه افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر بروز علائم شدید و جدی در اثر بیماری کووید۱۹ هستند، ادامه داد: افراد دیابتی باید توجه داشته باشند در مصرف میوه زیاده روی نکنند و تا حد امکان از خود میوه استفاده کنند، زیرا مصرف آب میوه به شدت قند خون را افزایش می‌دهد و کنترل آن را سخت‌ تر می‌کند.

ابراهیمی با تاکید بر لزوم خواب منظم و کافی برای تنظیم قند خون، گفت: افراد دیابتی بر مصرف وعده ‌های غذایی به موقع، توجه ویژه داشته باشند و به هیچ عنوان تعداد وعده ‌های غذایی خود را کاهش ندهند، زیرا نامنظمی در وعده ‌های غذایی باعث به هم ریختگی تعادل قند خون آنان می‌شود.

او افزود: تاکنون هزار و ۶۱۴ فرد دیابتی در شهرستان مهر شناسایی و ثبت شده است و از بین افراد مبتلا به کروناویروس در این شهرستان، ۳۲ نفر از افراد دیابتی بوده اند که برای تمام این افراد مشاوره تخصصی تغذیه انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha