کد خبر: شناسایی-سویه-اومیکرون-در-19-ایالت-آمریکا
۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۸

تعداد ایالت‌های آمریکا که سویه اومیکرون ویروس کرونا در آنها شناسایی شده است به 19 ایالت افزایش یافته است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از آناتولی،بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تعداد مبتلایان به کووید-19 در این کشور به 49.3 میلیون نفر رسیده است.

آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی و مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید در این باره اظهار داشت که تغییرات مولکولی مشاهده شده در اومیکرون و انواع دیگر نشان می‌دهد که ویروس ممکن است عفونت زایی را افزایش داده باشد.

وی افزود که داده‌ها نشان می دهد که اومیکرون به سرعت جایگزین دلتا می‌شود.

فائوچی با تاکید بر اینکه هنوز برای اظهار نظر در مورد شدت علائم ناشی از واریانت اومیکرون زود است، گفت: خوشحالم که موارد مشاهده شده در کشورمان وضعیت وخیمی ندارند.

فائوچی همچنین تایید کرد که نتایج اولیه یک مطالعه در آفریقای جنوبی نشان می‌دهد که نوع اومیکرون ممکن است قدرت ابتلای مجدد افرادی که انواع دیگر کووید-19 را گذرانده اند، افزایش دهد.

- تعداد موارد ابتلای کودکان به کرونا از مرز 7 میلیون فراتر رفت

انجمن آکادمی اطفال و بیمارستان کودکان آمریکا در گزارش هفتگی خود اعلام کرد که تعداد کودکان مبتلا به کووید-19 از مرز 7 میلیون نفر گذشته است.

در این گزارش که 17 هفته است موارد ابتلا در کودکان به زیر 100 هزار نفر در هفته نرسیده است، تاکید شده است که در هفته گذشته بیش از 133 هزار کودک کرونایی شناسایی شده است.

- قرص‌های کووید-19

روزنامه نیویورک تایمز نیز نوشت دو قرص جدید کووید-19 که احتمالا به زودی تایید میشوند، انتظار می‌رود در برابر همه انواع این ویروس موثر باشند.

انتظار می‌رود داروی ضد ویروسی تولید شده توسط فایزر که اعلام شده خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ را تا 85 درصد کاهش می‌دهد، تا پایان سال تایید سازمان غذا و دارو در آمریکا را دریافت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha