کد خبر: شناسایی-بذر-های-ناشناخته-چینی-پست-شده-ب
۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۰۴
شناسایی بذر های ناشناخته چینی پست شده به آمریکا!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، بسته‌های بذر مرموز از چین که صدها آمریکایی از طریق پست دریافت کرده‌اند شناسایی شده است. مقامات فدرال به کسانی که بذر دریافت کرده‌اند هشدار دادند که ممکن است این بذرها گونه‌های تهاجمی باشند و می‌توانند گیاهان و حشرات بومی را نابود کنند، آن‌ها را نکارند. عضو سرویس بازرسی سلامت حیوانات و گیاهان USDA، گفت: مقامات بیش از ده‌ها گونه گیاهی موجود در بسته‌های بذر را شناسایی کرده‌اند. وی گفت: ما 14 گونه مختلف بذر از جمله خردل، کلم، برخی گیاهان دارویی مانند نعنا، مریم گلی، رزماری، اسطوخودوس و سپس سایر بذرها مانند هیبیسک و گل رز را شناسایی کرده ایم. مقامات معتقدند که بسته‌های بذر ممکن است بخشی از کلاهبرداری آنلاین برای درآمدزایی باشد که احتمالاً از چین سرچشمه گرفته است.

این بذر شاید تنها برای کلاهبرداری باشد!

یک سرویس بازرسی بهداشت حیوانات و گیاهان USDA گفت: در حال حاضر، هیچ مدرکی نداریم که نشان دهد این چیزی غیر از کلاهبرداری است که در آن افراد کالاهای غیرمجاز را از یک فروشنده دریافت می‌کنند و برای بررسی‌ها، درخواست کاذب مشتری را برای افزایش فروش، جعل می‌کنند. بذر چین USDA در حال همکاری کنار وزارت امنیت داخلی ایالات متحده برای بررسی بسته ها است. در این بیانیه آمده است: USDA در حال حاضر بذرهای بسته بندی شده از گیرندگان را جمع می‌کند و محتویات آن‌ها را آزمایش می‌کند تا مشخص کند آیا آن‌ها حاوی چیزی هستند که بتواند برای کشاورزی ایالات متحده یا محیط زیست نگران کننده باشد. بسته‌های ارسال شده به آدرس‌های مختلف در هر 50 ایالت و همچنین آدرس‌هایی در سراسر کانادا ارسال شده است.

حروف چینی روی بسته‌ی بذرها

در بسیاری از بسته‌ها اطلاعات حمل و نقل چاپ شده با حروف چینی روی کیسه‌ها وجود داشت که برخی از آنها نادرست چاپ شده بودند و اشیاء خاصی مانند دستبند یا حلقه را شرح می‌دادند. بیشتر بسته‌ها طبق برچسب‌های آدرس از شهرهای چین سوژو ارسال شده بودند. سخنگوی وزارت امور خارجه چین هفته گذشته گفت كه سرویس پستی چین با سرویس پستی آمریكا همکاری می‌كند تا برخی از بسته‌ها را برای تجزیه و تحلیل به چین ارسال كند. سخنگو ادعا کرد که برچسب‌های آدرس موجود در بسته بندی جعلی است. علیرغم شناسایی بسیاری از بذرها، USDA هنوز از هر کسی که دانه‌ها را دریافت کند می‌خواهد که آن‌ها را نکارد. آن‌ها توصیه می‌کنند دانه‌ها را به دور از حیوانات اهلی و کودکان نگهداری کنید و آن‌ها را به USDA گزارش دهید.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha