کد خبر: شمشیربازان-اعزامی-به-زون-آسیا-مشخص-شدن
۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۷:۱۰
به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت و به نقل از سایت فدراسیون شمشیربازی, ترکیب نهایی نفرات اعزامی به مسابقات شمشیربازی زون آسیا پس از برگزاری مسابقات انتخابی مشخص شد. بر این اساس در بخش زنان و در اسلحه اپه، «پریماه ماهرخ» با برتری بر رقبا مجوز حضور در این مسابقات را کسب و در  اسلحه فلوره نیز «نگین کافی» توانست به عنوان نماینده ایران در این مسابقات انتخاب شود.
«نجمه سازنچیان» در اسلحه سابر زنان نیز مسافر ازبکستان خواهند بود.
در بخش مردان و در اسلحه فلوره علیرضا ادهمی و در اپه محمد رضایی طادی انتخاب شدند.
مسابقات شمشیربازی زون آسیا و انتخابی المپیک ۵ و ۶ اردیبهشت ماه در ازبکستان برگزار می‌شود. با توجه به کسب سهمیه تیمی و انفرادی ایران در سابر مردان‌ نماینده‌ای به زون آسیا اعزام‌ نخواهد شد.
تیم ایران در اسلحه سابر توانسته است سهمیه تیمی المپیک را کسب و با چهار نماینده به توکیو خواهد رفت. مجتبی عابدینی، محمد فتوحی، محمد رهبری و علی پاکدامن با اعضای سابریست‌های ایرانی حاضر در توکیو هستند. هداست این تیم بر عهده پیمان فخری است. کره جنوبی، ایتالیا، مجارستان و آلمان به عنوان چهار تیم اول رنکینگ جهانی همراه با ایران، مصر، روسیه و آمریکا به عنوان نمایندگان آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا تیم های حاضر در المپیک توکیو هستند.
به نظر می‌رسد که شمشیربازان جوان ایرانی در مسابقات زون آسیا کار سختی را پیش رو دارند و شاید ایران در ۲ اسلحه فلوره و اپه هیچ نماینده‌ای در توکیو نداشته باشد اما راهبرد فدراسیون بنا به اعلام مسوولان آن توسعه متوازن تمام رشته ها است.
توسعه‌ای که فض‌الله باقرزاده آن را یکی از برنامه های خود اعلام کرد و به خبرنگار ایرنا گفت: الگوی خوبی در توسعه شمشیربازی اسلحه سابر در دستور کار قرار گرفته و اکنون ایران در جمع مدعیان قرار دارد. اگر بتوانیم از این الگو در سایر اسلحه ها و بخش زنان استفاده کنیم بدون شک در المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم در سه اسلحه نماینده خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha