کد خبر: شمار-موارد-روزانه-ابتلا-به-کرونا-در-است
۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۶
شمار موارد روزانه ابتلا به کرونا در استرالیا از 100 نفر گذشت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از خبرگزاری آناتولی،دانیل اَندروس٬ نخست وزیر ایالت ویکتوریای استرالیا در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: طی شبانه روز گذشته 114 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استرالیا ثبت شد.

وی افزود: در ملبورن، پایتخت کشور 108 مورد جدید ابتلا به ویروس کووید-19 شناسایی شده‌ است و مجددا شاهد شیب صعودی منحنی ابتلا به این بیماری هستیم و مقررات محدودیت آمد و شد برای مقابله با گسترش ویروس کرونا در این شهر ادامه دارد. از سوی دیگر دو منطقه دیگر را نیز به دلیل افزایش موارد جدید مبتلایان به این محدودیت‌ها اضافه کردیم.

- سفر به شهر سیدنی، پایتخت ایالت نیو ساوت ولز محدود شد

بنا به اعلام برد هازارد، وزیر بهداشت ایالت نیو ساوت ولز استرالیا طی 24 ساعت گذشته 6 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این ایالت ثبت شده است. بر این اساس در راستای سفر به این ایالت محدودیت‌ها را وضع کردیم.

وی افزود: در پی افزایش موارد جدید مبتلایان کرونا در ملبورن٬ افرادی که از خارج به کشور بازگشته‌اند٬ ترجیح می‌دهند که به سیدنی سفر کنند. بنا بر این، تعداد افراد که روزانه به سیدنی سفر می‌کنند٬ به 450 تن محدود شده است. در هتل‌های این شهر افرادی که از خارج از کشور آمده‌اند قرنطینه شده‌اند.

تاکنون بیش از 2 میلیون و 617 هزار نفر در استرالیا غربالگری شده‌اند که نتیجه تست 8 هزار و 225 تن از این افراد مثبت بوده است. از سوی دیگر تاکنون 104 تن بر اثر ویروس کرونا در این کشور جان باخته‌اند.

شمار بهبودیافتگان ویروس کرونا در استرالیا 7 هزار و 319 نفر اعلام شد.