کد خبر: شمار-مبتلايان-و-جان-باختگان-كرونايي-اس
۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۹
شمار مبتلايان و جان باختگان كرونايي استان مركزي درحال كاهش است

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سیدعلی آقازاده افزود: کسبه، نیروهای انتظامی و عملیاتی، فرمانداری‌ها و پلیس راهور در اجرای طرح محدودیت‌های کرونا همکاری موثری داشتند و انتظار است که هفته آتی نتایج اجرای این طرح بیشتر هویدا شود.

وی اظهار داشت: همراهی نیروهای بسیجی با عنوان طرح شهیدسلیمانی که قرار است تا پایان سال ادامه یابد سرمایه ارزشمندی در کنار مجموعه اجرایی و سلامت استان مرکزی در مقابله با کرونا است.

استاندار مرکزی گفت: برای گذر از بحران فعلی کرونا باید همه اقشار با حساسیت و تعهد بالا به اعمال محدودیت‌ها پایبند باشند و همه تلاش برای تجهیز و تامین نیازهای حوزه درمان به کار گرفته شده است.

آقازاده افزود: علاوه بر محدودیت‌هایی که هفته گذشته در کشور آغاز شد استانداری از اختیارات خود استفاده کرد و با اجرای طرحی درون استانی در شهرهای قرمز حضور در مشاغلی که در دایره ممنوعیت فعالیت نبودند نیز برنامه یک سوم نیروها را اجرایی کرد.

وی اظهار داشت: واحدهای تولیدی و صنعتی در شرایط کنونی فعال هستند و کارگران می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی  در محیط کار خود حاضر باشند اما همه باید بکوشند تا هیچ اجتماع انسانی تشکیل نشده و با رعایت کامل موارد بهداشتی زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

آقازاده افزود: فرمانداری‌ها می‌توانند در شهرهایی که در فهرست قرمز کرونا قرار دارند برای تعطیلی گروهای شغلی یک، از ساعت ۱۸ تا ۱۹ و جلوگیری از ازدحام جمعیت با همکاری اصناف تصمیم گیری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: از فردا(یکشنبه)تمام گروهای شغلی یک، در شهرهای با وضعیت قرمز کرونا در استان  محدودیت زمان کارکرد تا ساعت ۱۹ وضع می‌شود و با گشت‌زنی مستمر افرادی  که این دستورالعمل را نادیده بگیرند شناسایی و جریمه می‌شوند.

بهروز اکرمیافزود: فعالیت دستفروشان در شهرهای با وضعیت قرمز کرونا ممنوع است و این مسئله در کلانشهر اراک باید با حضور هدفمند و پررنگ فرمانداری رصد شود.

وی اظهار داشت: اداره اوقاف استان مرکزی موظف است مصوبات ستاد کرونا استان را اجرایی کند و مستندات اجرایی نشدن این مهم از سوی اتاق اصناف به ستاد ارایه خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: لازم است پلیس راهور و انتظامی مبادی ورودی و خروجی اراک به سمت شازند را بیشتر کنترل کنند و طرح محدودیت تردد با قوت بیشتری اعمال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک  نیز در این نشست گفت: اجرای طرح محدودیت‌های تردد و همکاری مردم در استان مرکزی مطلوب است و نیروی انتظامی در اجرای این طرح مشارکت خوبی را رقم زده است.

دکتر«محمد جمالیان» افزود: محدودیت‌های تردد در هفته اخیر به‌صورت جدی اعمال شد و امید می‌رود که وضعیت بحرانی کنونی و فشار مضاعف بر کادر درمان آرام آرام کاسته شود.

وی اظهار داشت: نگرانی دانشگاه از افراد بالای ۶۰ سال بود که اغلب آنان با بیماری زمینه‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند و ابتلای آنان به کرونا ممکن است به وخامت حالشان بیانجامد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: از  آغاز کرونا تاکنون چهار هزار و ۷۱۰ بیمار مسن در مراکز درمانی استان مرکزی بستری شده  و ۸۷ درصداز آنان  با حال عمومی خوب مرخص شده‌اند.

دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی بازوی کمکی مطلوبی برای مدیریت کرونا است و به بخش درمان استان کمک می‌کند تا بیمارستان ها خلوت شده و در نتیجه چرخه اقتصاد فعال شود.

وی افزود: استان مرکزی در زمینه مراکز تشخیصی کرونا با محدودیت مواجه بود اما در ۱۰ روز اخیر شمار آزمایشگاه‌های تشخیصی این بیماری به سه مرکز  در بخش خصوصی و سه مرکز دولتی افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در هفته اول آذرماه جاری با اجرای طرح محدودیت ترددها کاهش قابل توجهی در همه موارد مشاهده شد در این مدت در استان یک هزار و ۸۸۶ مورد مثبت کرونا به یک هزار و ۴۱۱ مورد رسید که ۲۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

دکتر«علی علیمحمدی» افزود: آمار بیماران کرونایی بستری شده در استان در هفته آخر آبان از ۳۶۰ مورد بو که این شاخص اکنون  به ۲۲۷ بستری رسیده و  ۳۷ درصد کاهش دارد.

وی اظهار داشت: شمار افراد بیمار سرپایی نیز از یک هزار و ۵۲۶ نفر با ۲۲ درصد کاهش به یک هزار و ۱۸۴ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هفته آخر آبان‌ماه جاری آمار فوتی‌های کرونایی از مورد به ۶۷مورد رسید و ۲۰ درصد کاهش  در شاخص مذکور ثبت شده است.

فرماندار اراک نیز گفت: ۹۵ درصد مردم این کلانشهر پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند.

«حسین بختیاری» افزود: ۱۳۶ مورد مهر و موم اصناف متخلف هفته گذشته در اراک اعمال شد و یک هزار و ۳۰۰ منع تردد از ۲۱ تا چهار صبح صادر شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: ۳۵۰ لاشه پرندگان مبتلا به آنفلوآنزا از تالاب میقان اراک جمع آوری و به شکل بهداشتی دفن شده است و این مهم در سایه همکاری محیط زیست و فرمانداری محقق شده است.

حمید غیاثیافزود: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تاکنون  به هیچ یک از واحدهای صنعتی و خانگی استان سرایت نکرده و جمع آوری تمامی لاشه ها با توجه به سطح ۲۴ هزار هکتاری تالاب مشکل است.

۶۸۰ هزار نفر در شهرستان اراک جمعیت وجود دارد و نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در این منطقه، اول اسفندماه پارسال پس از قم به ثبت رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha