شصت و هفتمین نشست کارگروه تخصصی تهدیدکننده های محیط سلامت با موضوع مدیریت پسماند برگزار شد
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلام ، در این نشست که با محوریت "مدیریت پسماند" برگزار شد  گزارش هایی از سامانه جامع مدیریت پسماند و مدیریت پسماند های پزشکی و وابسته در دوران کرونا؛ همچنین گزارش دستورالعمل ها و وضعیت موجود مدیریت پسماندهای شیمیایی و داروئی با تأکید بر چگونگی دفع آنها؛ نحوه مدیریت پسماندهای صنعتی و معدنی و گزارش ساعات برنامه های صدا و سیما  با موضوع مدیریت پسماند در سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ ارائه شد.
در ابتدای نشست مهندس زارع مشاور سازمان حفاظت محیط زیست به ارائه توضیحاتی درخصوص سامانه جامع مدیریت پسماند و لزوم درج اطلاعات توسط دیگر دستگاه ها در سامانه مذکور پرداخت.
در ادامه نشست  مهندس شکری نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به ضوابط و روش های مدیریت اجرایی پسماندهای برقی و الکترونیکی از اقدامات انجام شده توسط وزارت صمت،  از جمله ارائه تسهیلات بازسازی و نوسازی صنایع و معادن، اولویت ارائه مجوز به واحدهای بازیافتی و دفع پسماند و تسهیل روند اخذ پروانه های احداث و بهره برداری واحدهای بازیافت و امحاء پسماند توضیحاتی ارائه کرد.
دکتر علیرضا بهفر قائم مقام شبکه سلامت و شورای سلامت سازمان صدا و سیما با توجه به اهمیت آموزش در زمینه مدیریت پسماند و دیگر موضوعات سلامت و بهداشت محیط، تأکید کرد: در صورت تولید کار مشترک با شورای سلامت صدا و سیما از سوی تمامی دستگاه ها و سازمان های مربوطه، برنامه ها و تیزرها به صورت رایگان در شبکه های استانی و سراسری پخش می شود.
همچنین در این نشست درخصوص دغدغه ها و چالش های مدیریت پسماند پزشکی و وابسته در مراکز درمانی بحث و تبادل نظر شد.
 در جمع‌بندی نشست یادشده، دکتر علی دل پیشه اظهار داشت: محوریت جلسه آتی مدیریت پسماند، موضوع مدیریت پسماند در استان های شمالی کشور با حضور معاونین عمرانی استانداری استان گیلان و مازندران باشد.
گفتنی است، در این نشست دکتر علیرضا بهفر قائم مقام شورای سلامت صدا و سیما، دکتر محمد کریمی نیا مدیرکل بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل، دکتر قاسمی مدیرکل امورمجامع شورای عالی استان ها، دکتر بابایی رییس شورای عالی جنگل ها و نمایندگانی از سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت درمان و معاونت بهداشت وزارت بهداشت، مرکز پژوهش های مجلس، وزارت نیرو، وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha