کد خبر: شش-شهرستان-استان-تهران-در-وضعیت-آبی
۲۳ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۲۸

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد کرونا استان تهران با محوریت طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: خوشبختانه با اهتمام و تلاش مسئولان و همکاری مردم شرایط استان در وضعیت زرد قرار دارد.

وی ادامه داد: البته شرایط استان تهران با توجه به ساختارهای مختلف، شکننده می باشد، از اینرو هرگونه عادی انگاری شرایط را دشوار خواهد کرد.

استاندار تهران با تاکید بر استمرار رعایت پروتکل های بهداشتی تصریح کرد: شهرستان های قدس، ملارد، قرچک، پیشوا، بهارستان و پردیس در وضعیت آبی کم خطر و بقیه شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

محسنی بندپی سپس با تاکید بر همکاری شهروندان جهت رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: با دقت شرایط استان تهران مورد رصد و پایش قرار می گیرد تا دستاوردهای موجود حفظ شود.

وی همچنین عنوان کرد: طرح شهید سلیمانی در چهار محور شناسایی، رهگیری، قرنطینه و حمایت اقدامات ارزشمندی را مورد توجه قرار داده است.

استاندار تهران در مورد وضعیت رهگیری در این طرح ادامه داد: با شناسایی یک بیمار باید 10 نفر از اطرافیان آنها رهگیری شوند که میانگین رهگیری در استان تهران یعنی به ازای یک نفر شناسایی شده، شش و نیم نفر رهگیری می باشد.

تراکم دانش آموزی در استان تهران بیش از ۴۰ نفر است

همچنین در ستاد کرونا استان تهران با اشاره به تراکم دانش آموزی بیش از ۴۰ نفر در استان تهران، پیشنهاد تجدید نظر در بازگشایی مدارس به ستاد کرونا مورد اجماع قرار گرفت.

محسنی بندپی در این خصوص اظهار داشت: اقدامات انجام شده سبب شده تا در کشور و استان وضعیت مبتلایان، بستری ها و فوتی روند نزولی داشته باشد که این امر مرهون اقدامات چندگانه از جمله اجرای محدودیت های هوشمند، منع تردد و شروع طرح شهید سلیمانی است.

وی افزود: حفظ این دستاوردها منوط به استمرار اجرا و اعمال محدودیت های ستاد ملی و اجرای پروتکل های بهداشتی و نظارت بر اجرای آنها است که این اقدامات در استان تهران اجرایی می شود.

استاندار تهران عنوان کرد: در استانی هستیم که تراکم جمعیت ۹۵۰ هزار نفر است، میانگین فاصله گذاری اجتماعی با درنظر گرفتن وضعیت مترو و اتوبوس ۷۷ درصد می باشد که نشان دهنده شرایط شکننده است و فاصله گذاری بالای ۹۰ درصد اطمینان ایجاد می کند؛ از اینرو باید راهبردهایی اتخاذ شود که این دستاوردها را از دست ندهیم.

محسنی بندپی سپس گفت: پیشنهاد مشخص در مورد بازگشایی مدارس با توجه به اینکه میانگین سرانه دانش آموزی در کشور ۲۳ نفر و در استان تهران بیش از ۴۰ نفر می باشد تداوم تعطیلی تا ایام عید است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه چند شهرستان در استان های شمالی در وضعیت قرمز هستند در ایام پیش رو به کمیته امنیتی و انتظامی پیشنهاد می کنیم که همچون ایام عید رفتار شود و مجوزی برای تردد به استان های شمالی صادر نشود.

فعالیت تالارها با 30 درصد ظرفیت؛ نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی تشدید می شود

استاندار تهران با اشاره به فعالیت تالارها با 30 درصد ظرفیت از تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در بازگشایی تالارها خبر داد.

وی اظهار داشت: با توجه به مصوبه ستاد کرونا در شهرهای زرد نماز جمعه در مصلی و مساجد با رعایت پروتکل های مربوطه برگزار می شود که اقدام ارزشمندی است تا مردم ضمن رعایت نکات بهداشتی از سلامت روانی مراسم عبادی، سیاسی و دینی استفاده کنند.

وی ادامه داد: نماز جمعه با ۵۰ درصد ظرفیت در مصلی های برگزار می شود البته تلاش این است که نسبت به رعایت پروتکل ها به صورت جدی اقدام شود.

استاندار تهران با اشاره به اینکه فعالیت گروه های ۴ همچنان با محدودیت همراه است، افزود: در شرایط زرد بر اساس مصوبه ستاد ملی تالارها مشمول بازگشایی هستند که تالارها با ۳۰ درصد ظرفیت، سینماها با ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت و رستوان ها هم با ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت می توانند فعالیت داشته باشند.

محسنی بندپی تاکید کرد: نظارت دقیق بر بازگشایی تالارها اعمال می شود اینکه حتما با 30 درصد ظرفیت فعالیت داشته باشند و پروتکل ها باید جدی گرفته شود و مراکزی که رعایت نکنند طبق قانون و مصوبه ستاد ملی با آنها برخورد می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha