کد خبر: شستن-بسته‌های-مواد-غذایی-مانعی-برای-و
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۳۴
شستن بسته‌های مواد غذایی مانعی برای ورود کرونا به منزل
به گزارش گروه بهداشت و درمان طبنا(خبرگزاری سلامت) هدایت حسینی ضمن توصیه و تاکید خرید مواد غذایی بسته بندی شده به شهروندان افزود: مصرف کنندگان حتما از مواد غذایی بسته بندی شده استفاده کنند و از خرید مواد غذایی فله ای خودداری کنند.

ضرورت شستن سطح مواد غذایی بسته بندی شده با آب و صابون

وی همچنین درباره نحوه نگهداری مواد خوراکی خریداری شده که از فروشگاه وارد منزل می شود هم تصریح کرد: به دلیل این که ممکن است بسته های مواد خوراکی در داخل فروشگاه با دست های آلوده لمس شده باشند، توصیه می شود حتما سطح این مواد خوارکی که وارد خانه می شود، با آب و صابون شسته شود تا آلودگی پاک شود بویژه وقتی قرار است داخل یخچال با مواد خوراکی دیگر در تماس قرار بگیرند.

حرارت بالا قاتل ویروس کرونا

گرم کردن مواد غذایی یکی دیگر از توصیه های این متخصص بهداشت و ایمنی مواد خوراکی بود که حسینی درباره آن توضیح داد: ویروس کرونا تا حدودی نسبت به حرارت مقاوم است و حداقل پنج دقیقه، دمای 70 درجه را تحمل می کند و در دمای 56 درجه سانتیگراد، نیم ساعت ماندگاری دارد. اما اگر نسبت به آلوده بودن یا نبودن مواد خوراکی مشکوک هستیم و بخواهیم با روش های حرارتی این ویروس را از بین ببریم باید دمای 70 درجه و  زمان کافی هنگام پخت مواد خوراکی را فراموش نکنیم. حسینی خاطرنشان کرد: هر چقدر میزان چربی و پروتئین در یک ماده غذایی بیشتر باشد، با توجه به اثر حفاظتی این مواد از ویروس، دمای بالاتری برای از بین بردن ویروس در زمان سالم‌سازی حرارتی لازم است. وی، از نان به عنوان یکی از مواردی که شهروندان همواره نسبت به آلوده بودن یا نبودن آن احساس ترس دارند، یاد کرد و گفت: در کشور ما، نان به شکل باز و بدون بسته بندی به فروش می رسد پس شهروندان اگر احساس کنند که نان آلوده شده بهتر است آن را با دمای 70 درجه گرم کنند.

ممنوعیت خام خواری در روزهای کرونایی

رئیس پیشین انستیتو تغذیه و صنایع غذایی کشور با تاکید بر این که نگهداری لبنیات و فراورده های گوشتی و غذایی در یخچال و رعایت سایر نکات بهداشتی به حفظ بهداشت مواد غذایی به صورت عام کمک می کند و به صورت خاص باعث می شود کرونا از خانه ها دور شود، به هموطنان هشدار داد: از خوردن تخم مرغ خام خودداری شود و مواد خوراکی که به شکل خام استفاده می شوند مانند سبزیجات، گوجه فرنگی، توت فرنگی و میوه جات حتما با مواد ضدعفونی کننده به خوبی شست وشو و ضدعفونی شوند تا اگر آلودگی های فیزیکی در سطح آن وجود دارد از بین بروند.ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha