کد خبر: شرکت‌های-دانش‌بنیان-بر-مزیت‌های-نسب
۱۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۲۸
شرکت‌های دانش‌بنیان بر مزیت‌های نسبی استان متمرکز شوند

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،  محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی گفت:با تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طی۷ سال گذشته گفتمان دانش‌بنیان در کشور شکل گرفته است که این گفتمان سازی به همه دانشگاه‌های کشور و استان سرایت کرده است.

وی  ادامه داد: تفکرات دکتر ستاری و مجموعه معاونت علمی و فناوری، نشات گرفته از منویات مقام معظم رهبری در راستای کاربردی شدن تحقیقات علمی و تبدیل علم به ثروت است.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در استان خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های خوبی در استان ایجاد شده و با تلاش پارک علم و فناوری استان ۱۴۶ شرکت دانش بنیان و هسته فناور داریم که بر اساس هدف گذاری صورت گرفته باید به ۲۰۰ شرکت برسد.

معتمدیان افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان باید با توجه به اقلیم و نیاز منطقه بر مزیت‌های نسبی استان متمرکز شوند .

وی تصریح کرد :خراسان جنوبی در مسیر تونل ها و کانال های بادی قرار دارد و در مسیر دو کانال هرات و بادهای سیستان، از بادهای مستمر سالانه برخوردار است که در همین راستا چند روز قبل بزرگترین نیروگاه بادی کشور در استان کلنگ‌زنی شد و ان شاءالله تا قبل از اتمام دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

معتمدیان گفت: در بخش انرژی خورشیدی نیز خراسان جنوبی با بیش از ۳۰۰ روز آفتابی شرایط ایده‌آلی دارد و در همین راستا به زودی تفاهمنامه احداث ۱۰ هزار نیروگاه خانگی خورشیدی با حضور دکتر نوبخت در استان امضاء خواهد شد که همه این موارد برای شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه کار ایجاد خواهد نمود.

استاندار تصخاطر نشان کرد: خراسان جنوبی چهارمین قطب معدنی کشور است و ۷۶ درصد از منابع زغال‌سنگ کشور و خاورمیانه را در اختیار دارد که باید مطابق یک نقشه راه از این ظرفیت ها استفاده کرد.

معتمدیان گفت: در بخش معدن با حمایت دولت تدبیر و امید جهش خوبی در استان رخ داد و شاهد سرمایه گذاری قرارگاه خاتم الانبیا، ایمیدرو و... خواهیم بود و در خصوص معادن طلا نیز ۲۰ تن طلای قابل استحصال شناسایی شده که به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

وی سرمایه گذاری در بخش آب استان به عنوان زیربنای توسعه کشاورزی و صنعت را ضروری برشمرد و افزود: در خصوص مهار رواناب و سیلاب ها اقدامات خوبی انجام شده که نتیجه آن در کوتاه مدت در سفره مردم مشهود است، لیکن انتظار داریم معاونت علمی و فناوری در حوزه مطالعات آب های ژرف، پس از استان سیستان و بلوچستان در خراسان جنوبی نیز این امکان را فراهم کند تا با حفر چاه های اکتشافی این پروژه مهم را دنبال کنیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در بحران کرونا که استان‌های دیگر به سختی حاضر بودند امکانات شان را در اختیار سایر استان ها بگذارند ۲۴ شرکت دانش‌بنیان استان ورود پیدا کردند و با حمایت هایی که انجام شد نیاز استان را در تامین ماسک، ژل ضدعفونی کننده و سایر تجهیزات بهداشتی برطرف کردیم.

وی در پایان تاکید کرد: خراسان جنوبی یکی از قطب‌های علمی و دانشگاهی شرق کشور است و امیدواریم معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور در فضاهای کاری جدیدی که در استان ایجاد شده است، ما را در بهره مندی از پتانسیل های استان یاری کند.

ستاری معاون رئیس جمهور نیز با اشاره به مشکلات مطرح شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان استان اظهار داشت: پیشنهاد می کنم در خصوص رفع مشکل مربوط به بیمه و مالیات، شعبه های مخصوصی در این ادارات برای پاسخگویی به شرکت‌های دانش بنیان استان ایجاد شده و از ارزیاب و افرادی استفاده شود که نسبت به قوانین، بخشنامه ها و معافیت ها مسلط باشند.

وی افزود: در خصوص سربازی نیز با عنایت مقام معظم رهبری کار بزرگی انجام شد تا افرادی که واجد شرایط هستند در شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان دوران سربازی را سپری کنند.

وی تاکید کرد: با تمام توان از شرکت‌های دانش بنیان در خراسان جنوبی حمایت می کنیم و مشکلات مطرح شده در جلسه پیگیری خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha