کد خبر: شروع-به-کار-۲۱۲-خانه-هلال-در-مناطق-کم-بر
۶ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۵۸
شروع به کار ۲۱۲ خانه هلال در مناطق کم برخوردار

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران امروز ۶ مرداد در نشست خبری شروع به کار ۲۱۲ خانه هلال در مناطق کم برخوردار بیان کرد: از اولین روزهای آغاز کار بنده در ریاست هلال احمر که در روزهای پایانی سال ۹۸ بود، بحث خانه های هلال به عنوان یک مسئله مهم مطرح شد و در اولویت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ایده  خانه های هلال از خانه های بهداشت گرفته شد،گفت:خانه ی هلال در منطقه شهید هرندی تهران از خانه های هلال شاخص است.

همتی گفت: خانه های هلال در مناطق دور و فاقد امکانات احداث شده اند.منطقه هرندی که در مرکز شهر تهران است، الگوی مناسبی به دلیل نزدیکی آن به نهاد های حکومتی و بازدید خیران است. خانه های هلال از کارهای ماندگاری است که تشکیل آنها از دوسال گذشته دنبال شده و این توانایی را دارند تا خدمات به مردم ارائه دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: خانه های هلال چه در زمان صلح و آرامش کشور و شرایط بدون بحران و چه در زمان جنگ و بحران به ارائه خدمات و آموزش می پردازند.تاب آوری جامعه به این نیست که در آن اتفاقی رخ ندهد بلکه جامعه تاب آور است که اتفاق در آن رخ می دهد ولی مردم بدون استرس آن را مدیریت می‌کنند و آموزش های خانه های هلال برای همین مسئله است.

وی با اشاره به این که در مدیریت ساماندهی شده نیازهای مردم به صورت عادلانه بدست آن ها می‌رسد، افزود: تفاوت شاخص این طرح با خانه های بهداشت، مدیریت و مشارکت مردم در این پروژه و مدیریت های چندگانه  آن است. در بحث کرونا بسیاری از فعالیت های اجتماعی به صورت تمرکز در خانه های هلال انجام شد.

همتی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ وضعیت بودجه ای سازمان هلال احمر بهتر شده است امیدواریم بتوانیم مراکز بیشتری را افتتاح کنیم و تجهیز خانه های هلال و تهیه امکانات آموزشی بروز در هنگام بحران ها در دستور کار است.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هم زمان در این طرح با کمک های فدراسیون و مصوبه های مجلس افزایش خانه های هلال را به صورت کیفی دنبال خواهیم کرد و در خانه های هلال بحث آموزش را از پایه آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ۲۰۲۰ محله‌ آسیب پذیر از میان تمامی مناطق محروم انتخاب شده و این محلات محور کار ماست. محله هرندی الگوی مناسب این امر و نمایشگر مدیریت بین بخشی هلال احمر و سایر حوزه هاست. این خانه جای خود را در دل مردم و جامعه باز کرده است. 212 محله ای که امروز کارشان با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد الگوی ۲۰۲۰ خانه هلالی هستند که شروع به کار خواهند کرد.

همتی تصریح کرد: هر دولت و هر کشوری منابع مالی متعدد دارند اما بر کمک خیران می توان تکیه کرد و با توجه به اعتقادات خاص مردم ما از این ظرفیت بیشتر استفاده می شود. باید اهتمام ویژه به خانه های هلال در مناطق محروم داشت تا با کمک مسئولان و خیران شرایط خدمت در این مناطق تسهیل شود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha