کد خبر: شرایط-همه-ملی-پوشان-تکواندو-ایده‌آل-ا
۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷

به گزارش گروه ورزشی طبنا(خبرگزاری سلامت) وحید عبداللهی ، در پاسخ به این سؤال که شرایط تمرینی هوگوپوشان پیش از اعزام به فینال مسابقات گرندپری روسیه چطور است، گفت: شرایط در اردوی تیم ملی ایده‌آل است و مشکل خاصی در اردوها و بین نفرات نداریم. بچه‌ها با انگیزه تمرین می‌کنند تا 10 آذرماه راهی محل برگزاری فینال مسابقات گرندپری مسکو شویم. ما تا قبل از آغاز مسابقات 9 روز دیگر تمرین خواهیم داشت. احتمالا 3 روز در مسکو تمرین خواهیم داشت. بچه‌ها با شرایط آرمانی که دارند برای حضور در مسابقات لیگ جهانی آماده می‌شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که مصدومیتی در مسابقات قبلی برای سجاد مردانی پیش آمد، آیا مصدومیت او در حال حاضر رفع شده است یا خیر، گفت: خدا را شکر مشکل خاصی نیست، مردانی یک آسیب‌دیدگی کوچکی داشت و مشکل او در حال حاضر رفع شد و در حال حاضر تمرینات خود را پیگیری می‌کند. به هر حال در ورزش‌های رزمی آسیب‌دیدگی جزء لاینفک ورزش است و ما در این رقابت‌ها 4 نماینده خواهیم داشت که هر 4 نفر شرایط خوبی را دارند. در وزن اول المپیک آرمین هادی‌پور، در وزن دوم المپیک میرهاشم حسینی و سروش احمدی و در وزن چهارم المپیک سجاد مردانی را خواهیم داشت. به تمام نفرات اعزامی به این مسابقات اعتماد و اعتقاد داریم تا بهترین نتیجه در مسکو برای تکواندوی ایران رقم بخورد.

مربی تیم ملی در پاسخ به این سؤال که ملی‌پوشان در مسکو با چه شرایطی می‌توانند سهمیه المپیک 2020 توکیو را کسب کنند، گفت: این مسابقات 80 امتیاز دارد، هر امتیازی که در مسکو ملی‌پوشان کسب کنند با امتیازهایی که در طول این 4 سال به دست آورده‌ا‌ند جمع می‌شود. کسب مدال طلا 80 امتیاز، مدال نقره 48 امتیاز و مدال برنز 28 امتیاز دارد. هر کسی در این مسابقات حتی وزن‌کشی کند، نیز امتیاز به دست می‌آورد. در پایان امتیازهای کسب شده در مسکو با امتیازهای این 4 سال که تکواندوکاران در مسیر المپیکی امتیاز جمع کرده‌اند محاسبه می‌شود، نفرات اول تا پنجم هر وزن مستقیم راهی المپیک 2020 توکیو خواهند شد.

عبدالهی در پاسخ به این سؤال که اگر ملی‌پوشان در مسابقات مسکو موفق به کسب سهمیه نشوند، آیا در گرندپری که قرار است دو هفته آینده برگزار شود، می‌توانند سهمیه المپیک را به دست بیاورند یا خیر‌، گفت: قرار است دو هفته بعد از مسابقات مسکو، رقابت‌های گرنداسلم برگزار شود. در رقابت‌های گرنداسلم نیز یک سهمیه توزیع می‌شود. در واقع باید این‌طور بگویم این مسابقات سومین مرحله گرنداسلم است که می‌خواهد برگزار شود. امتیازهای دو دوره قبل با سومین مرحله با هم جمع می‌شود و بالاترین امتیاز در هر وزن موفق به کسب سهمیه المپیک خواهد شد. ما در این رویداد تنها سجاد مردانی را داریم که شانس بسیار بالایی در این رقابت‌ها دارد. او در دو مرحله قبل یک مدال طلا و یک مدال برنز را کسب کرده است. در واقع نفر دوم رنکینگ وزن چهارم المپیک است. امیدواریم که هر سه ملی‌پوش سهمیه حضور در المپیک 2020 توکیو را کسب کنند. اگر خدای ناکرده مردانی در مسکو نتواند کاری کند، تلاش می‌کنیم تا در گرنداسلم شانس خود را برای حضور در المپیک توکیو مجدداً امتحان کند.

مربی تیم ملی تکواندو در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: در وزن 58 کیلوگرم آرمین هادی‌پور تقریباً سهمیه المپیک را به دست آورده است، میرهاشم نیز برای رسیدن به المپیک باید در مسکو مدال کسب کند. با بررسی‌هایی که انجام دادیم، حتی اگر میرهاشم در مسکو مدال برنز کسب کند، احتمالا شانس کسب سهمیه  المپیک در وزن دوم را دارد. میرهاشم اگر به فینال مسکو برود که دیگر سهمیه او قطعی است.

عبدالهی در پاسخ به این سؤال که قانون فدراسیون جهانی به این صورت است که هر کشوری در پایان فینال گرندپری مسکو دو سهمیه کسب کند، دیگر نمی‌تواند از طریق مسابقات قاره‌ای برای کسب سومین سهمیه المپیک اقدام کند، آیا این موضوع درست است یا خیر،‌گفت: بله؛ قانون فدراسیون جهانی به این صورت است که اگر بچه‌ها بتوانند در گرندپری و گرنداسلم دو سهمیه را کسب کنند دیگر نمی‌توانند در مسابقات قاره‌ای برای رسیدن به سهمیه تلاش کنند، اما اگر کشوری در پایان گرندپری و گرنداسلم تنها یک سهمیه کسب کرده باشد، می‌تواند یک نماینده دیگر را در مسابقات قاره‌ای شرکت دهد تا دومین سهمیه  المپیک را کسب کند.

وی در پایان صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: بانوان هم دقیقاً مثل مردان فرصت کسب 4 سهمیه المپیک را دارند، اما با توجه به اینکه قرار است از طریق مسابقات قاره‌ای سهمیه المپیک را به دست بیاورند به همین دلیل تنها می‌توانند در 2 وزن برای رسیدن به سهمیه المپیک تلاش کنند. در هر صورت برای تیم ملی تکواندوی مردان و بانوان آرزوی موفقیت می‌کنم.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha