کد خبر: شرایط-عادی-نیست،-کرونا-را-شوخی-نگیرید
۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۳۹

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح الله حقیقی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس گفت: تا اوایل خرداد ماه مردم ۸۰ درصد توصیه های اجتماعی را رعایت می کردند ولی امروز شاهدیم این توجهات به حداقل ممکن رسیده است و این یعنی به صدا در آمدن زنگ هشدار.

مقام عالی استان با اشاره به اینکه ۲۵ هزار نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده است افزود: آزمایش ۳۵۰۰ نفر در استان براساس یافته های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده اما نکته مهم این است که ما ورود به بیمارستان‌ها را به حداقل رساندیم و اجازه ندادیم تخت‌های بیمارستانی اشغال شود.

در حال حاضر فقط ۳۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در استان برای بستری بیماران کرونایی اشغال شده و بیشتر بیماران در منزل و یا در نقاهتگاهها دوران بیماری خود را سپری می کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه در این روزها تعداد مراجعات به مراکز بهداشتی برای نمونه گیری افزایش یافته است افزود: روزانه ۶۰۰ مورد تست کرونا از افراد مشکوک گرفته می شود و این بیانگر آن است که باید پروتکل‌های بهداشتی با جدیت رعایت شود.

رییس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان تاکید دارد هیچ دارویی برای مهار کرونا تولید نشده و تنها راه مقابله با این ویروس رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک در محافل و تجمعات و خودداری از ترددهای غیر ضروری است.

نماینده عالی دولت در استان گفت: آثار تجمعات این روزها در چند روز آینده با افزایش تعداد مبتلایان بروز خواهد کرد و صاحبان برخی صنوف همچون تالارها و برخی صنوفی که به شکل تجمعی اداره می شوند باید بدانند اگر دستورالعمل ها را رعایت نکنند مسوول مستقیم ابتلای افراد به کرونا هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha