کد خبر: شرایط-تهران-کاملا-قرمز-است
۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۴۸
 

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر زالی با اعلام این خبر افزود: در طول روز‌های اخیر، آمار ما حاکی از آن است که وارد موج سوم در تهران شده ایم.

وی با اشاره به اینکه فاصله بین موج دو و سه کووید ۱۹، بسیار کوتاه بود گفت:ردر پایان موج اول، زمان بُرد تا به موج دوم رسیدیم، اما با بررسی آمار افزایشی روز‌های اخیر، طبیعتا این موج، گذرا تلقی نمی‌شود و ساختار افزایش آماری، در تطابق با شکل گیری موج سوم در تهران است.

افزایش ۱۲ برابری سرعت انتقال ویروس کووید ۱۹

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: برخی مطالعات جهانی نشان می‌دهد سرعت انتقال ویروس‌های جهش یافته ۸ تا ۱۲ برابر افزایش یافته است.

دکتر علیرضا زالی گفت: تاکنون شبه جهش‌ها و جهش‌ها در این ویروس در ایران و خارج از کشور بر بیماری زایی آن تأثیر نداشته، اما سرعت انتقال را افزایش داده است چنانکه برخی مطالعات جهانی نشان می‌دهد بین ۸ تا ۱۲ برابر ویروس‌های جهش یافته سرعت انتقال آن‌ها افزایش یافته است که شاید یکی از دلایل افرایش ابتلا به بیماری در تهران و سایر استان‌ها همین نکته باشد.

وی با تأکید بر اینکه تنها راه کاهش آمار فوت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است گفت: این بیماری اگر به جهشی برسد که آن جهش بیماری زایی را در این ویروس افزایش دهد ممکن است مرگ و میر در عرصه جهانی از جمله ایران بطور چشمگیری افزایش یابد.

آقای دکتر زالی تاکید کرد: میزان بالایی از افرادی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند افرادی هستند که پیشتر این بیماری را گرفته و اکنون نیز دوباره دچار عفونت شده اند، ایمنی جمعی، پندار نادرستی است، نه اینکه فکر کنیم ۶۰ درصد مردم بگیرند بقیه مصون هستند، زیرا تجربه قم و گیلان نشان می‌دهد افرادی که پیشتر مبتلا شدند دوباره به این بیماری دچار شده اند.

وی با تأکید بر این که همه گیری کووید ۱۹ خشن است گفت: هنوز واکسن مؤثر، قطعی و کارا در دنیا تأیید نشده و تنها راه پیشگیری، استفاده منظم از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی است.

آقای دکتر زالی درباره شرایط فعلی تهران نیز گفت: ما درخواست دورکاری در تهران را به ستاد ملی مقابله با کرونا داده ایم، زیرا شرایط فعلی تهران شرایط سخت تری است، درخواست ما اجرای مجموع محدودیت‌هایی است که کمیته امنیتی، انتظامی، اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا در گروه سه و چهار به عنوان مصادیق محدودیت اعلام کرده است بویژه بحث دورکاری در سطح تهران که از جمله آنهاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha