کد خبر: شایع‌ترین-عمل‌های-اورژانسی-مربوط-به
۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۰۱
شایع‌ترین عمل‌های اورژانسی مربوط به آپاندیسیت است

دکتر وحید حمیدی جراح عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به شایع ترین عمل های جراحی اظهار داشت: جراحان بر اساس اخلاقیات و تخصصشان تقسیم بندی می شوند، پزشکانی که در بیمارستان کشیک شب می دهند ، در بخش اورژانس قرار دارند.

وی با بیان اینکه در بخش اورژانس شایع ترین عمل ها مربوط به آپاندیسیت است، افزود: همچنین فتق گیر کرده، سوراخ شدن اثنی عشر، التهاب شدید کیسه صفرا، سیاه شدن روده کوچک و تومورهایی که باعث انسداد روده می شوند نیز جزو بیماری های شایع برای عمل جراحی هستند.

این جراح عمومی بیان کرد: این بیماری ها از اصلی ترین اعمالی است که پزشک کشیک شب در بیمارستان و در بخش اورژانس مشاهده می کند.

دکتر حمیدی ادامه داد: تصادفات نیز از دیگر مواردی است که یک پزشک جراح عمومی در کشیک شب اورژانس مشاهده می کند. در تصادفات اگر یک شی نوک تیز (ضایعات شارپ)به بدن فرد وارده شده باشد برای عمل هر کدام تقسیم بندی های مخصوص به خود را دارد. در ضایعات شارپ، چاقو یکی از شایع ترین مواردی است که باعث پارگی روده کوچک می شود.

وی عنوان کرد: در تصادفات اگر به بدن ضربات بسته وارد شود شایع ترین مشکلی که مشاهده می شود پارگی طحال، کبد، آسیب به روده کوچک و آسیب به کلیه است. این موارد شایع ترین ضربات بسته در تصادفات هستند.

این جراح عمومی تاکید کرد: پزشک جراح در زمان تصادفات باید دقت بسیار زیادی برای عمل داشته باشد و نباید اشتباه کند. اگر مریض نیاز به عمل داشت باید بر اساس توان تشخیصی نسبت به عمل بیمار اقدام کند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha