کد خبر: شاهد-افزایش-آمار-مبتلایان-به-کروناویر
۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۰۲
شاهد افزایش آمار مبتلایان به کروناویروس هستیم!

دکتر مینو محرز متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به افزایش مجدد آمار مبتلایان به کووید 19 اظهار داشت: آمارها در مورد بستری مبتلایان به این بیماری در حال افزایش است و بیمارستان ها مجدد در حال پر شدن است.

وی با اشاره به سفرهای مردم به شهرهای مختلف مانند بندرعباس، قشم و کیش افزود: در مورد بالا رفتن مجدد آمارها بسیار نگران هستیم به همین دلیل از مردم درخواست می‌کنیم که حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند چرا که این دورهمی ها و مسافرت ها باعث شده که شاهد افزایش چند برابری آمار مبتلایان باشیم.

استاد بيماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: اگر مردم توجهی به این بیماری نداشته باشند، مجدد آمارها زیاد خواهد شد. امروز شاهد این هستیم که در همه جا صحبت از این است که تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان ها بسیار زیاد شده است.

محرز بیان داشت: چند هفته گذشته آمارها کاهش پیدا کرده بود اما هم اکنون دوباره آمار مبتلایان و بستری ها در حال افزایش است.

وی ادامه داد: با توجه به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم از این نگران هستیم که در بهمن و اسفند ماه پیک بسیار وحشتناکی داشته باشیم.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا تصریح کرد: سال گذشته شدت سرعت انتقال ویروس خیلی زیاد نبود اما در حال حاضر با توجه به زیاد شدن سرعت انتقال ویروس بیشتر خانواده ها درگیر این بیماری شده اند. هم اکنون افراد به صورت خانوادگی در بیمارستان ها بستری می شوند.

محرز تاکید کرد: بر اساس اطلاعاتی که به دست آوردم، دیشب فقط در یکی از بیمارستان های تهران ۶۳ بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان بستری شده اند. آمارها بستری ها هم اکنون 10برابر شده است.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha