کد خبر: سیلی-دردناک-بایدن-به-سعودی-ها-در-اولین-گ
۱۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۵۰

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم،جو بایدن  در نخستین اقدام خارجی، حمایت های نظامی آمریکا از عربستان در تجاوز به یمن را به طور کامل متوقف و بر ضرورت پایان دادن به جنگ یمن تأکید کرد.

وی تیموتی لندرکینگ، دیپلمات کهنه کار را به عنوان نماینده ویژه آمریکا در یمن منصوب کرد.

رئیس جمهور آمریکا در این خصوص گفت: "همه تلاش های دیپلماتیکمان را برای پایان دادن به جنگ یمن به کار می گیریم. این جنگ فجایع انسانی و استراتژیک بسیاری را به بار آورده است و باید تمام شود. به همین منظور کمک های آمریکا به این حمله را به طور کامل قطع می کنیم."

بایدن به صراحت اعلام کرد که آمریکا بیش از این غیبت از فضای بین الملل را برنمی تابد و افزود که واشنگتن باید با چالش های جهان رو در رو شده و با کشورهای دیگر همکاری کند.

وی خاطرنشان کرد که دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از آلمان را متوقف می کند و وزیر دفاع به وضعیت نیروهای آمریکایی در خارج از کشور بر مبنای اولویت ها و امنیت ملی آمریکا رسیدگی خواهد کرد.

وی در این پیام به چین درباره موضوع حقوق و مالکیت فکری و معنوی هشدار داده و بر آمادگی خود برای تعامل با پکن در راستای تأمین منافع واشنگتن تأکید کرد.

وی درباره روسیه هم گفت که آمریکا بیش از همیشه با این کشور همکاری خواهد کرد. وی همچنین خواستار آزادی الکسی ناوالنی شد و گفت: من به صراحت به ولادیمیر پوتین گفتم که با رئیس جمهور قبلی فرق دارم و روزگاری که آمریکا تحت تأثیر رفتارهای خصمانه روسیه قرار می گرفت گذشته است.

بایدن از ارتش میانمار هم خواست از قدرت کناره گیری کرده و مقامات و فعالانی را که هفته پیش در جریان کودتا علیه "آنگ سان سو چی" بازداشت کرده است، آزاد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha