کد خبر: سیلاب-و-تگرگ-۴۸-میلیارد-تومان-به-آران‌
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۲۲
سیلاب و تگرگ ۴۸ میلیارد تومان به آران‌ و بیدگل خسارت‌ زد

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، جواد محمدی افزود: بارندگی‌های شدید و بی‌سابقه همراه با بارش تگرگ در روزهای گذشته موجب جاری شدن سیلاب و وارد شدن خسارت‌های زیادی به مزارع شهر ابوزیدآباد و روستای محمدآباد بخش کویرات شد.

وی ادامه داد: در مجموع این خسارت ها به سطح یک‌هزار و ۲۱۰ هکتار از مزارع زیر پوشش ۳۰ حلقه چاه خسارت زد که عمده خسارت به مزارع زیر پوشش ۲۴ حلقه چاه در روستای محمدآباد و بقیه به مزارع زیر پوشش ۶ حلقه چاه در ابوزیدآباد بود.

به گفته وی، وقوع سیلاب و تگرگ به ۶۵۰ هکتار مزارع جو نزدیک به ۷۰ درصد خسارت، ۴۸۰ هکتار مزارع پسته حدود ۵۰ درصد خسارت و ۸۰ هکتار مزارع گندم نزدیک به ۴۰ درصد خسارت زد.

محمدی با تاکید بر لزوم بیمه محصولات کشاورزی از سوی کشاورزان اظهار داشت: ۸۰ درصد مزارع آسیب‌دیده در سیلاب و تگرگ اخیر بیمه محصولات کشاورزی نبودند که ضروری است کشاورزان و دامداران به این مهم توجه کنند تا در دریافت خسارت دچار مشکل نشوند.

ابوزیدآباد مرکز بخش کویرات از توابع آران و بیدگل در ۳۰ کیلومتری شمال شرق این شهرستان قرار دارد.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر در شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان، سه هزار هکتار زمین باغی و ۱۱ هزار هکتار زمین زراعی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha