کد خبر: سود-سپرده‌های-بانکی-بلای-جان-تولید
۳۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۴
سود سپرده‌های بانکی بلای جان تولید

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ملت به نقل از خانه ملت، محمدرضا دشتی نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه متاسفانه سوداگران تعیین کننده قیمت‌ها در بازار خودرو، مسکن، طلا و ... هستند، گفت: اگر جلوی این سوداگری ‌ها گرفته شود، چرخه اقتصاد به سمت واقعی‌سازی پیش رفته و کالاها با قیمت تمام شده به دست مردم می‌رسد.

وی با اشاره به لزوم انجام اقداماتی برای نا امن کردن فضای امن بازارهای غیرمولدها اظهار کرد: مجلس باید در سال جهش تولید تمرکز خود را بر روی وضع قوانین و انجام نظارت برای رفع موانع تولید قرار دهد تا با رساندن کالاها به صورت مستقیم به دست مردم، دست دلالیهای کاذب کوتاه شود زیرا با وجود این سوداگری ها حتی افزایش تولید هم شرایط بهینه را نصیب مردم نمی‌کند.

دشتی با تاکید براینکه با وجود پرداخت سود بالا به سپرده‌های مردم در بانک‌ها هیچگاه پول‌ها در چرخه تولید قرار نمی‌گیرد، بیان کرد: این موضوع باعث شده تا مردم سرمایه‌های خود را به سمت تولید نبرند و بنابراین با افزایش نقدینگی، قیمت‌ها هم افزایش یافته است.

نماینده مردم اردکان در مجلس  ادامه داد: متاسفانه با وجود تاکیدات مراجع عالیقدر تقلید عزمی برای اصلاح نظام بانکداری در کشور وجود نداشته است، باید پرداخت سودهای بالای سپرده‌ها و وام‌های پرداختی به تولیدکنندگان کاهش یابد تا تولید رونق بگیرد، بسیاری از کشورهای دنیا مانند ژاپن سود وام‌های مختص به تولیدشان منفی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha