کد خبر: سواحل-مازندران-با-رعایت-پروتکل-ها-ی-بهد
۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۶
سواحل مازندران با رعایت پروتکل ها ی بهداشتی باز است

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه تصمیمات گرفته شده در این نشست نیاز به مشارکت و همکاری مردم دارد، گفت: اولین تصمیم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط خود ادارات، دستگاه ها و کارکنان دولت است که محل رجوع مردم هست و احتمال برزو مشکل نیز بیشتر است بنابراین هم مردم که برای انجام کار اداری مراجعه می کنند با ماسک وارد شوند و هم خود کارکنان در سطح ادارات باید با ماسک و رعایت اصول بهداشتی عمل کنند.

وی با اشاره به شلوغی و تراکم جمعیتی سواحل در تابستان و عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی در برخی از شهرستان ها، بیان داشت: تصمیم گرفتیم با مسئولیت فرمانداران در هر شهرستان چنانچه در ساحل، مجریان طرح و مردم حدِ استانداردهای لازمی که دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده را رعایت نکنند ، اجازه استفاده از ساحل و آن مجموعه و طرح به عنوان اجرای پر تراکم و پر ریسک داده نشود.

استاندار گفت: کسبه ها و مغازه هایی هم که در سطح سواحل و شهر فعالیت دارند،که متاسفانه گزارش شده برخی از کسبه ها که با مردم بیشتر سرو کار دارند، حداقل اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند و این ما را نگران می کند که مازندران به پیک دوم شیوع بیماری برسد و خسارت های جانی و مالی زیادی رو مثل پیک اول برای استان و مردم بهمراه داشته باشد، مشمول این الزامات هستند.

وی با تاکید بر این مهم که مازندران به استقبال پیشگیری از پیک دوم می رود، خاطرنشان ساخت: برای پیشگیری از پیک دوم شیوع کرونا، تصمیمات جدیدی در ستاد استانی کرونا اخذ شد.

حسین زادگان افزود: همه بازارها و دستفروش ها و تالارها در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، فعالیت آنها لغو خواهد شد همچنین آزمون دانشگاه ها به صورت مجازی برگزار شود و دستگاه های اجرایی نیز برای ارتباط سریعتر و سهل تر در زمینه رعایت موازین بهداشتی رابط تعیین کنند و به حوزه معاونت سیاسی استانداری معرفی نمایند.

وی اظهار داشت: با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری ها، در تمامی ورودی های استان تابلو ها و بیلبوردها با متنی هماهنگ ضمن خیر مقدم، رعایت پروتکل های بهداشتی را متذکر شوند و در روستاها نیز با همکاری دهیاران شعاری واحد برای جلوگیری از پیک دوم کرونا تهیه و نصب گردد.

استاندار با بیان اینکه در  سواحل، پاساژ و اصنافی که به صورت نزدیک با مردم در ارتباط هستند، استفاده از ماسک اجباری است، بیان کرد: با فعالتر شدن قرارگاه مراقبت های ویژه در استان مقرر شد تا نظارت دقیق تری بر واحدها صنفی صورت پذیرد.

وی با اشاراه به اینکه فرمانداران رییس قرارگاه در شهر ستان ها هستند، عنوان کرد: نظارت توسط دستگاه های متولی مستمر انجام شود و ساعت نظارت نیز پس از شناسایی مکان های پرتراکم در زمان پیک کار صورت گیرد.

حسین زادگان از ایجاد قرار گاه اطلاع رسانی پیشگیری از پیک دوم کرونا در استان خبر داد و گفت: این قرارگاه با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری صدا و سیمای مرکز استان تشکیل می شود.

وی با تاکید بر بسیج اطلاع رسانی برای پیشگیری از پیک دوم، ادامه داد: رسانه های مکتوب و مجازی و صدا و سیما با تهیه برنامه های مدون به این مهم بپردازند.

استاندار با بیان اینکه مردم را به عنوان سرمایه اجتماعی باید امیدوار نگه داریم، گفت: مدیران و مسئولین استانی در جهت رفع مشکلات مردم ملاقات عمومی را در طول هفته روزانه به صورت محدود و با رعایت موارد بهداشتی انجام دهند.

وی یادآور شد: از مردم فهیم استان خواهشمندیم که رعایت کنند و کرونا را جدی بگیرند چرا که زندگی با آن در خوشبینانه ترین حالت در سال جاری ادامه دارد و ساده انگاری و یا عادی انگاری موجب نشود، تا دچار مشکل شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha