کد خبر: سوء-تغذیه-در-بروز-بیماری‌های-ویروسی-ب
۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۲۳
سوء تغذیه در بروز بیماری‌های ویروسی بسیار موثر است

دکتر محمد حلاج مفرد متخصص کودکان و رییس بیمارستان میلاد کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به بیماری های ویروسی در اطفال در فصل زمستان به خصوص در مناطق مختلف کشور اظهار کرد: ویروس ها در مناطق مختلف به علت ارتباطات اجتماعی وجود دارند و این ویروس ها بین کودکان در حال چرخش هستند.

وی در پاسخ به این سوال که نوع تغذیه و شرایط اقلیمی هم می تواند عامل موثری برای بیماری های ویروسی باشد، افزود: نوع تغذیه در بیماری های ویروسی دخالت چندانی ندارد اما در کل تغذیه نامناسب، سوء تغذیه و کاهش سیستم ایمنی به دلایل مختلف می تواند در بروز و واگیری این بیماری های ویروسی موثر باشد.

رییس بیمارستان میلاد کاشان بیان داشت: معمولا بیماری های ویروسی در سوء تغذیه های شدید و نامناسب است که در طولانی مدت تاثیرات منفی خود را روی کودک به جا می گذارد.

دکتر حلاج مفرد تاکید کرد: سوء تغذیه یک زمینه ی آمادگی برای درگیری با بیماری ها ایجاد می کند. معمولا این که افراد از چه نوع مواد غذایی استفاده می کنند در بروز بیماری های ویروسی دخالت ندارد مگر اینکه سلامت مواد غذایی تایید نشده باشد.

وی ادامه داد: به طور مثال در بیماری گاستروانتریت (اسهال و استفراغ) سلامت مواد غذایی بسیار موثر است. قطعا غذای ناسالم عوارض گوارشی برای کودک ایجاد می کند.

این پزشک متخصص کودکان در مورد شرایط اقلیمی هم بیان کرد: در بیماری های ویروسی شرایط اقلیمی می تواند موثر باشد. در مناطقی که هوا سردتر است ویروس های زمستانی می توانند عوارض بیشتری ایجاد کنند و قطعا شیوع این ویروس ها در این مناطق بیشتر است.

دکتر حلاج مفرد توضیح داد: بیماری گاستروانتریت های و پنومونی های  ناشی از ویروس در مناطق سرد بیشتر از مناطق گرم است.

وی اضافه کرد: در محدوده آب و هوایی مختلفی که در کشور داریم شیوع بیماری های اطفال هم متفاوت خواهند بود و این موضوع بسیار موثر است.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha