کد خبر: سه-گام-ساده-برای-حفظ-سلامت-سیستم-ایمنی-ب
۲۲ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۵۳
به گزارش گروه سلامت طبنا (خبرگزاری سلامت) از مدیکال‌اکسپرس، سیستم ایمنی بدن، واکنش ما را در برابر انواع بیماری‌زاها تعیین می‌کند و عادات روزمره‌مان می‌تواند روی عملکرد آن تاثیر بگذارد. بررسی محققان نشان داده‌ است که مواد مغذی ضروری بدن، مانند آنتی‌اکسیدان‌های گیاهی، می‌توانند نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشند. محققان برای تقویت سیستم ایمنی بدن، سه گام مهم زیر را توصیه می‌کنند:

گام اول: مواد خوراکی مناسب

مواد مغذی بدن‌تان را باید با مصرف مواد غذایی مناسب به‌دست آورید. خوراکی‌های فرآوری‌شده و مکمل‌ها به خوبی مواد غذایی تازه نیستند. رژیم غذایی حاوی مقادیر بالایی سبزیجات، میوه، ادویه، آجیل، دانه‌ها داشته باشید. کربوهیدرات‌های مورد نیاز بدن‌تان را هم با استفاده از محصولات غلات کامل تامین کنید. از گوشت ماهی چرب و گوشت‌های قرمز کم‌چرب استفاده کنید. اگر می‌خواهید مواد خوراکی را فریزری کنید، باید بلافاصله پس از خرید، این کار را انجام دهید تا مواد مغذی آنها، مانند آنتی‌اکسیدان‌ها، از بین نروند.

گام دوم: مواد مغذی گوناگون

خوراکی‌های مملو از انرژی، سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت می‌کنند. اما تحریک کردن بیش از حد آن باعث می‌شود که دایما فعال باشد و وقتی عامل بیماری‌زای واقعی وارد بدن شود، به آن واکنش مناسبی نشان ندهد. از این مواد خوراکی می‌توان به چربی‌های اشباع‌شده، قندها، انواع نشاسته‌ها، روغن سبزیجات مانند گل آفتابگردان، گلرنگ، ذرت و از نشاسته‌ها، برنچ سفید، سیب زمینی سرخ‌شده و محصولات آرد سفید اشاره کرد. بنابراین در مصرف این مواد خوراکی، جانب احتیاط را نگهدارید. البته هر زمان که احساس بیماری کردید، از برخی از این مواد خوراکی، مانند نان سفید و سوپ مرغ مصرف کنید تا سیستم ایمنی بدن‌تان توان مقابله با عامل بیماری‌زا را داشته باشد.

گام سوم: حفظ تعادل

هر قدر بتوانید از اضطراب‌تان بکاهید و کیفیت خواب‌تان را افزایش دهید، سیستم ایمنی بدن‌تان قوی‌تر می‌شود. تنفس عمیق، ۲۰ دقیقه ورزش در روز یا حتی تماشای فیلمی از طبیعت می‌تواند آرام‌تان کند. همچنین حداقل ۶ ساعت خواب شبانه باکیفیت داشته باشید. ساعت خواب و بیداری‌تان باید کاملا منظم باشد. به گزارش طبنا، با رعایت کردن موارد فوق می‌توانید از سیستم ایمنی قوی و موثری برخوردار شده و در برابر عوامل بیماری‌زا واکنش مناسبی داشته باشید. مترجم: نادیا زکالوند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha