کد خبر: سه-واکسن
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۲
سه واکسن کرونا وارد فاز دوم آزمایش انسانی شد

به گزارش گروه بهداشت و درمان طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از شینهوا زو کیانگ رئیس کمیسیون علم و فناوری چین گفت سه واکسن برای مقابله با کووید ۱۹ وارد مرحله دوم آزمایش‌های بالینی شده‌اند.

وی ادامه داد: پکن به منظور کنترل بیماری همه گیر کووید ۱۹ و کاهش شیوع آن، ۲۱ پروژه علمی و فناوری ترتیب داده است.

زو کیانگ در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا گفت: پنج داروی نوآورانه برای آزمایش‌های بالینی تأیید شده و همه آنها وارد مرحله دوم  مطالعات بالینی شده‌اند.

رئیس کمیسیون علم و فناوری چین تأکید کرد: براساس برنامه اقدام سه ساله تقویت سیستم مدیریت اضطراری برای امنیت عمومی در پایتخت، پکن مکانیسم ارتباطی برای پیشگیری، تحقیقات علمی، درمان و تصویب اضطراری را ایجاد خواهد کرد.

پکن همچنین تحقیقات و توسعه معرف‌های تشخیصی، داروها، واکسن‌ها و تجهیزات پزشکی را تسریع خواهد کرد و از تولید کنندگان داروسازی و واکسن برای گسترش ظرفیت خود برای برآوردن مطالبات حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون علم و فناوری چین در پایان گفت: پکن نقش حمایتی فناوری‌های جدید مانند داده‌های بزرگ، هوش مصنوعی، 5G و اینترنت اشیا را در نظارت و تجزیه و تحلیل همه گیری، ردیابی ویروس، پیشگیری از شیوع، کنترل و درمان آن تقویت خواهد کرد.

واکسن‌های تحت آزمایش کارآزمایی بالینی شامل  پنج واکسن بالقوه برای درمان بیماری کووید-۱۹ می‌شوند که سه مورد از آنها به تازگی وارد فاز دوم آزمایش‌ها شده‌اند.فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha