کد خبر: سه-شهر-کردستان-در-وضعیت-نارنجی-قرار-گرف
۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۲۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دکتر ابراهیم قادری با اشاره به وضعیت رنگ بندی استان از لحاظ کرونا، اظهار کرد: بر اساس شاخص نمادهای سامانه نرم افزار ماسک، رنگ آبی نشانه کم خطر، رنگ زرد خطر متوسط، رنگ نارنجی وضعیت پرخطر و رنگ قرمز نشانه وضعیت خیلی پر خطر است.

وی خاطرنشان کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت، سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است لذا توصیه می‌شود به هیچ شهری حتی مناطق آبی سفر نکنید.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه وضعیت آبی به معنی از بین رفتن کرونا نیست، اذعان کرد: از مسافرت‌های غیر ضروری، تجمع در اماکن عمومی و دورهمی‌های خانوادگی خودداری کنید و تا قطع زنجیره بیماری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمایید.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا سفر به مناطق قرمز و نارنجی کاملاً ممنوع است و جریمه نقدی در پی خواهد داشت که در کرستان نیز در سه شهرستان سقز، بانه و قروه این قانون اعمال می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه ویروس جهش یافته میزان ابتلای بالایی دارد، افزود: سرعت انتشار آن بیشتر از نوع معمولی است لذا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه ممنوعیت تردد در شهرهای نارنجی استان همچنان ادامه دارد، افزود: فروردین سال گذشته مردم همکاری لازم را داشتند و امیدوارم امسال هم این روند استمرار یابد و از تجمعات، مسافرت و دورهمی‌ها پرهیز کنند و بیماران با شروع علایم، سریعاً جهت انجام تست مراجعه نمایند.

دکتر قادری با اشاره به احتمال وقوع موج چهارم این ویروس خاطرنشان کرد: برای کنترل ویروس کرونا و مبارزه با آن تا کنون کادر بهداشت، سختی های بی‌شماری را پشت سر گذاشته اند و هنوز با ایثار و فداکاری در میدان مبارزه با کرونا ایستاده اند لذا از شهروندان فهیم کردستانی تقاضا داریم با رعایت پروتکل‌ها مدافعان سلامت را حمایت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha