کد خبر: سهم-نیازمندان-خوزستانی-از-پرداخت-زکات
۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۲۱
سهم نیازمندان خوزستانی از پرداخت زکات بیش از ۸۰ درصد است

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری کمیته امداد، مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان  در نشست شورای زکات استان خوزستان  با اشاره به اینکه زکات جمع آوری شده در هر منطقه برای رفع نیازهای همان منطقه هزینه می شود افزود: از مجموع زکات دریافتی ۸۵ درصد برای نیازمندان و ۱۵درصد نیز برای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: در سه ماه نخست سال جاری ۱۴میلیارد تومان زکات در خوزستان دریافت شده و این روند رو به رشد در ماه‌های پیش رو ادامه خواهد داشت.

وی زکات جمع آوری شده در جهت توانمند سازی خانواده های مددجو، ساخت مسکن نیازمندان‌، درمان بیماری‌های صعب العلاج، کمک به آموزش و توسعه زیر ساخت‌ها در مناطق محروم، تهیه جهیزیه و ازدواج جوانان، ایجاد اشتغال و پروژه های عمرانی عام المنفعه هزینه می شود.

موصلی  توسعه سنت حسنه زکات فرهنگ انفاق و نیکوکاری در اسلام است که از راهکارهای اساسی در محرومیت‌زدایی به شمار می‌رود اظهار کرد:تبلیغ فرهنگ زکات و اطلاع رسانی درست و به موقع توسط مبلغان و امامان جمعه و همچنین مشارکت مردم در پرداخت زکات، می تواند موجب ارتقاء سطح زندگی محرومان جامعه شود.

 رئیس شورای زکات کشور با بیان اینکه سهم فقرا در خوزستان از پرداخت زکات بیش از ۸۰ درصد است، افزود: سال گذشته حدود شش هزار میلیارد ریال زکات در کشور جمع‌آوری شد که با همین وضعیت موجود کشور می‌توانیم امسال این رقم را به ۱۰هزار میلیارد ریال افزایش دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی گفت: ترویج فریضه زکات، سبب ریشه‌کن شدن فقر در جامعه می‌شود، به لطف الهی هر سال پرداخت زکات بیشتر می‌شود و خداوند نیز بلایا و گرفتاری‌های جامعه را به برکت عمل به احکام دین برطرف می‌کند.

غلامرضا شریعتی،استاندار خوزستان، با بیان اینکه سال گذشته ۳۴۸ میلیارد ریال زکات در خوزستان جمع‌آوری شد، بیان کرد: این آمار نسبت به سال گذشته، ۳۰ درصد افزایش داشت در حالی که خوزستان با سیلاب مهیب مواجه شد و بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرآب رفت.

غلامرضا شریعتی از فرمانداران استان به‌عنوان نایب رئیس ستاد زکات شهرستان درخواست کرد تا در زمینه پرداختن به فریضه زکات اهتمام ورزند.

در پایان این مراسم، از متولیان، مودیان فعال در امر زکات خوزستان تجلیل به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha