کد خبر: سهم-مشارکت-۱۲-درصدی-زنان-در-بخش-های-مختل
۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۱
سهم مشارکت ۱۲ درصدی زنان در بخش های مختلف مدیریت شهری و روستایی ایران

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فریبا نظری مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اعلام خبر فوق گفت: میزان مشارکت زنان در حوزه های مختلف اجرایی و مدیریتی کشور رو به فزونی بوده و این مهم در حوزه های اجرایی مربوط به مدیریت امور شهری شامل شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداران و دهیاران محسوس است.

نظری یاد آور شد : براساس اطلاعات دریافتی از دفتر شوراهای اسلامی شهر و روستا در حال حاضر از میان ۱۰۹.۹۰۲ عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا، تعداد ۲.۸۰۸ عضو زن در حال فعالیت بوده که حاکی از آمار ۲.۶ درصدی حضور زنان در این بخش می باشد.

مشاور وزیر کشور افزود:  حضور شهرداران زن از نظر کمی، وضعیت مطلوبی ندارد و  صرفا یک درصد از زنان در جایگاه شهردار مشغول بکار هستند. به نحوی که از مجموع ۱.۳۴۰ شهردار کشور، درحال حاضر تنها ۱۰ زن در کسوت شهردار در حال خدمت به مردم می باشند.

این مقام‌مسئول تصریح کرد: حضور زنان در امر مدیریت روستا ها پر رنگ تر از شهر ها بوده و حدود ۹ درصد از دهیاران سراسر کشور، زنان هستند به نحوی که از میان   ۳۳.۳۵۴ دهیار سراسر کشور در حال حاضر ۲.۹۵۵ دهیار زن در حال خدمت رسانی هستند.

نظری اظهار امیدواری کرد: گرچه عملکرد موفق زنان در حوزه های مختلف، زمینه حضور بیشتر زنان متخصص و توانا را در مناصب متعدد اجرایی کشور فراهم خواهد آورد؛ اما دو نکته مهم و کلیدی تر این است که در انتخاب و انتصاب مناصب مدیریتی، باید فارغ از زن یا مرد بودن؛ توانمندی، شایستگی، صلاحیت، پاکدستی و سلامت افراد درنظرگرفته شود و نیز اشتباهات مدیریتی و اجرایی مدیران زن؛ به تمام زنان تسری داده نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha