سهم زیادی مهمانی‌های خانوادگی و عروسی‌ها در شیوع کرونا/عدم رعایت قرنطینه موجب ایجاد موج‌های مختلف کرونا

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر مصطفی جوانیان گفت: در زمان پاندمی بیماری کرونا و ردیابی‌هایی که از طرف معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل صورت گرفته بسیاری از کسانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند در دورهمی های خانوادگی و مهمانی‌ها شرکت کرده  بودند.

وی گفت: توصیه می‌شود حتی‌الامکان در این دورهمی های خانوادگی شرکت نکنند و اگر در مواردی مجبور به حضور در این دورهمی ها شدند در فضای بسته نباشد و تهویه مناسب داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: در مهمانی های کوچک با جمعیت محدود در صورت عدم تهویه مناسب اگر حتی با ماسک هم حضور داشته باشند خطر ابتلا به این بیماری خیلی زیاد می‌باشد.

شاهد مبتلا شدن عروس و دامادها هستیم

دکتر جوانیان با اشاره به اینکه امیدواریم که با جدی گرفتن این توصیه‌ها بتوانیم سلامتی را به جامعه برگردانیم، گفت: در حال حاضر شاهد برگزاری مراسمات عروسی‌ها می‌باشیم و با توجه به محدودیتی که در تجمعات وجود دارد توصیه می‌شود این مراسمات به شکل قبل کرونا برگزار نشود.

وی با اشاره به اینکه مراسم عروسی در فضای بسته و تعداد جمعیت زیاد ممنوع می‌باشد، بیان داشت: متأسفانه شاهد مبتلا شدن عروس و دامادها هستیم و متأسفانه حتی در بعضی مواقع شاهد مرگ این عزیزان می‌باشیم.

عدم رعایت قرنطینه موجب ایجاد موج‌های مختلف کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: یکی از معقوله هایی که باعث شده تا ما شاهد موج‌های مختلف این ویروس کرونا و موفق به کنترل آن نشویم عدم رعایت قرنطینه می‌باشد.

وی افزود: توصیه می‌کنیم بیمارانی که علائم خفیف دارند خود را به‌عنوان فرد مبتلا در نظر بگیرند، اذعان داشت: بیمارانی که صددرصد مبتلا به کرونا هستند و تست pcr و سی‌تی‌اسکن آن‌ها مثبت شده باید حتماً در قرنطینه کامل به سر ببرند.

متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: این افراد به مدت دو هفته باید از تماس با سایر اعضای خانواده و جامعه دوری کنند و تنها در اتاق دارای پنجره به سمت بیرون مستقر شوند و درب اتاق به سمت سایر قسمت‌های خانه بسته باشد.

وی در این راستا بیان داشت: سرویس بهداشتی و حمام پس از استفاده بیمار، سریعاً ضدعفونی گردد و در هنگام حضور افراد در اتاق بیمار، حتماً از ماسک استفاده شود و این به معنی قرنطینه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: متأسفانه شاهد افرادی هستیم که به بهانه‌های مختلف قبل از دو هفته از خانه خارج‌شده و در جامعه حضور می‌یابند و یا در سایر اتاق‌های خانه قرار می‌گیرند و باعث انتقال بیماری به سایر افراد خانواده می‌شوند.

دکتر جوانیان با اشاره به اینکه جدی گرفتن قرنطینه می‌تواند یکی از نکات کلیدی در شکستن چرخه این ویروس باشد، افزود: امیدواریم این ویروس هرچه زودتر از بین برود تا دورهمی‌ها و شادی‌ها همانند قبل در جمع خانواده‌ها برگردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha