کد خبر: سهل‌انگاری-و-عادی‌انگاری-باعث-شیوع-ب
۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۵
سهل‌انگاری و عادی‌انگاری باعث شیوع بیماری در کشور شده است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در هفتاد و یکمین جلسه کمیته که با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط در محل وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به این امر که تلاش همه دستگاه‌های درگیر در امر مبارزه با کرونا، جلوگیری از شیوع و گسترش این بیماری در سراسر کشور است، گفت: خوشبختانه با تلاش همه دستگاه‌ها موفق به عبور از پیک چهارم بیماری کرونا در کشور شده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را موثرترین راهکار در کنترل و مهار بیماری در نظر بگیریم، گفت: انتظار بر این است که وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ارتقاء یابد.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا بیان داشت: تجربه بیماری طی 15 ماه اخیر نشان داده که سهل‌انگاری و عادی‌انگاری باعث شیوع بیماری در کشور شده است.

ذوالفقاری در این خصوص گفت: باید از فرصت عبور از پیک چهارم بیماری برای مهار و ریشه‌کن کردن بیماری در کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان در مهار موج چهارم بیماری افزود: انصافا در موج چهارم کادر درمان خوش درخشیدند و ضرورت دارد همه دستگاه‌ها و البته مردم عزیز کشورمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه فراگیری دوباره بیماری را در کشور ندهیم.

معاون وزیر کشور با اشاره به انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر احتمال ورود به پیک پنجم بیماری گفت: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور  طبق آخرین گزارش‌ها مطلوب نیست و انتظار بر این است که وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ارتقاء یابد.

موضوع نقض قرنطینه بیماران کرونا از دیگر محورهای مورد اشاره معاون امنیتی وزیر کشور بود و در این خصوص تصریح کرد: طبق گزارش سازمان حراست کل کشور، حدود 22 درصد کل بیماران کرونایی نقض قرنطینه داشته‌اند و لازم است در این خصوص با محوریت وزارت بهداشت تدابیر جدی اندیشیده شود.

ذوالفقاری با اشاره به این نکته که در موضوع نقض قرنطینه نباید صرفاً به جریمه اکتفا کرد، گفت: اطلاع‌رسانی مناسب در این موضوع ضروری است و از این جهت، ارسال پیامک سریع به ناقضین قرنطینه از سوی وزارت بهداشت باید به صورت هدفمند اجرا شود تا ناقض متوجه جدیت کار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha