کد خبر: سهل‌انگاری-باعث-طغیان-دوباره-کرونا-می
۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر،مجید خورشیدی در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به روند افزایش ابتلا به کرونا در دنیا، توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت اصول پیشگیری تنها واکسن این بیماری به شمار می‌رود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: شواهد نشان می‌دهد بیماری در حال بازگشت دوباره است و در برخی استان‌ها شدت بیماری بیشتر و در برخی کمتر است.

وی بیان کرد: با توجه به رعایت دستورالعمل‌های پیشگیرانه و پروتکل‌های بهداشتی شیب افزایشی بیماری در استان بوشهر کنترل شده است، اما تجربه نشان می‌دهد هرکجا ساده و سهل‌انگاری در خصوص بیماری صورت بگیرد، بیماری به سرعت منتشر می‌شود.

خورشیدی اضافه کرد: در این شرایط همه افراد باید فرض را بر آلودگی خود بگذارد و از دیگران فاصله بگیرد به این صورت امکان کنترل و قطع زنجیره بیماری وجود دارد.

بیشتر انتقال بیماری کرونا از دورهمی‌های خانوادگی است

وی یادآور شد: بر اساس نظر دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در زمان حاضر بیشتر انتقال بیماری ناشی از دورهمی‌های خانوادگی است که باید مردم نسبت به حضور در این تجمع‌ها توجه بیشتری داشته و به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه لازم را داشته باشند.

خورشیدی اضافه کرد: استان بوشهر امروز در زمینه استفاده از ماسک استان نخست کشور و در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز جزو برترین‌ها است اما باید همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌ها حساسیت و دقت لازم وجود داشته باشد.

دستگاه‌های اجرایی از پرتال و پرتابل خود برای اطلاع‌رسانی در خصوص کرونا استفاده کنند

وی از همه دستگاه‌های اجرایی خواست از پرتال و پرتابل خود برای اطلاع‌رسانی در زمینه بیماری کرونا استفاده کنند زیرا متولی مقابله به این بیماری تنها دانشگاه علوم پزشکی نیست بلکه همه دستگاه‌های اجرایی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر همچنین از اصحاب رسانه به دلیل اطلاع‌رسانی به‌موقع و شفاف در زمینه ویروس کووید ۱۹ و نقش آنها در ارتقای سواد سلامت جامعه در کنار کادر بهداشت و درمان تقدیر کرد و ادامه داد: اصحاب رسانه در کنار کادر بهداشت و درمان برای اطلاع‌رسانی به مردم در زمینه این بیماری خطرناک گام برداشته و همچنان در صحنه حضور دارند.

خورشیدی درباره حادثه ناگوار پیش‌آمده برای دانش‌آموز دیری گفت: انتشار چنین اخباری سلامت روان جامعه را خدشه‌دار می‌کند و دفتر امور اجتماعی با همکاری بهزیستی در کنار دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مسئله را بررسی و اطلاع‌رسانی شفاف باهدف پیشگیری از پیامدهای سوء این حادثه صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: افرادی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، مرتکب بداخلاقی نشوند و به این وسیله اعتبار مطلبی که منتشر می‌کنند را ضایع نکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha