کد خبر: سندرم-دست-و-پای-بیقرار
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۵
درمان سندرم دست و پای بیقرار

متخصص مغز و اعصاب با تاکید بر اینکه بیماری سندرم پای بیقرار نسبت به دست بیقرار معروف تر است، گفت: این بیماری گاهی همراه با درد و احساس گرفتگی همراه است و زمانی که روی پا، حرکتی انجام می‌شود بیمار احساس بهتری می‌کند.

دکتر سید محمدعلی اکبريان متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان طبنا(خبرگزاری سلامت) با اشاره به بیماری سندرم دست و پای بیقرار اظهار داشت: بیماری اندام‌های بیقرار مختص افرادی است که در شرایط مختلفی احساس می‌کنند که دست آنها دچار بی حسی، گزگز شدن شده است. وی افزود: تعدادی از بیماران هم احساس می‌کنند که پای آنها دچار گرفتگی عضلانی شده و تنها در صورت حرکت دادن می‌توانند بیقراری و گرفتگی که در اندام‌های خود دارند را برطرف کنند. متخصص مغز و اعصاب با تاکید بر اینکه بیماری سندرم پای بی‌قرار نسبت به دست بیقرار معروف تر است، گفت: این بیماری گاهی همراه با درد و احساس گرفتگی همراه است و زمانی که روی پا، حرکتی انجام می‌شود بیمار احساس بهتری می‌کند. اکبريان تاکید کرد: معمولا سندرم دست و پای بی‌قرار شب‌ها هنگام خواب در بیماران احساس می‌شود به همین دلیل آنها مجبورند موقع خواب با تغییر جهت و حرکت دادن دست و پای خود، احساس دردشان را از بین ببرند. سندرم دست و پای بیقرار

رابطه سندرم دست و پای بیقرار با داروهای اعصاب

وی ادامه داد: گاهی در بعضی افراد که به صورت طولانی مدت داروهای اعصاب و روان مصرف می‌کنند هم این حالت ایجاد می‌شود. این متخصص مغز و اعصاب اضافه کرد: این بیماری در تعدادی از افرادی که ناراحتی عصبی، بیقراری‌های روحی، فکری یا پارکینسون دارند، دیده می‌شود. اکبریان تاکید کرد: سندرم دست و پای بی‌قرار بیشتر در بیمارانی که زمینه عصبی دارند، اتفاق میافتد. وی با بیان اینکه به راحتی می‌توان این بیماری را با معاینه و بررسی سیستم عصبی بدن و همچنین یک سری درمان‌های دارویی خاص خود درمان کرد، گفت: معمولا افراد با مصرف دارو سریع بهبود می‌یابند چراکه بدن آنها به دارو خوب پاسخ می‌دهد. متخصص مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: بیمارانی که مشغله‌های شدید فکری دارند می‌توانند با مراجعه به متخصص مغز و اعصاب این حالت سندرم دست و پای بی‌قرار خود را درمان کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha